Bukefalos 28 år!

Din plan B?

Karma

Trådstartare
Om allt skiter sig i livet, om allt går fel..


Så skulle jag dra till USA, köra bil tills vägen tar slut, ragga upp en dålig kopia av Twilight-Jacob och slicka på presidentansiktena av sten.

Vad skulle du?
 
Sv: Din plan B?

Har ingen plan b och knappt nån plan à heller. Men skiter sig... Tänker du om det blir krig här och alla nära och kära dör?

Skulle nog flytta till Island iaf för ett tag. Eller vara kvar här oavsett. Aldrig riktigt tänkt på någon plan b.
 
Sv: Din plan B?

Om äktenskap, jobb och ekonomin stupar är min plan en trygg anställning på ett lugnt och skönt krematorium eller liknande och så ställer jag ut min husvagn i hagen och bosätter mig där tills jag styrt upp allt:D
 
Sv: Din plan B?

Då tar jag mitt pick och pack tillsammans med mina sparpengar och ger mig ut i världen och försöker se så mycket av den som jag bara kan :) Påbörjar en jorden runt resa och ser hur långt jag kommer helt enkelt!
 
Sv: Din plan B?

Då pluggar jag till nåt prestigefyllt, skaffar mig ett jobb där man kan vara nästan dygnet runt och ägnar livet åt det. Sparar ihop massor med pengar och flyttar utomlands någonstans, lever väldigt anonymt och tillbakadraget.
 
Sv: Din plan B?

Om det tar slut med min sambo tror jag att jag skulle fly landet. Lämna djuren hos mina föräldrar och åka till Island, söka jobb och hoppas på att bli kvar ett tag och samla tankar och krafter.
 
Sv: Din plan B?

Om det skiter sig helt här, skulle min dröm vara att kliva på ett plan till Irland och börja jobba med hästar på heltid.
 
Sv: Din plan B?

Man ska alltid ha en plan B :D Typ, om jag blir av med jobbet, eller sambon, eller hästarna, eller allltihopa...
 
Sv: Din plan B?

Om allt skiter sig så skulle jag nog bara ta dagarna som de kommer och göra det jag var sugen på just för stunden, utan att planera alltför mycket för en gångs skull.
 
Sv: Din plan B?

Flytta till någon pittoresk liten by på Irland/i England och börja om på nytt.

Åh, det är precis den tanken jag leker med nu. Fast specifikt England då.
Livet har skitit sig för mig, rejält. Senaste halvåret har varit ett riktigt helvete och livet har bjudit på en motgång större än jag någonsin kunnat föreställa mig. Jag har försökt dag för dag att repa mig lite och grabba tag i små ytliga saker som ska föreställa livet och lyckas nu gå till jobbet, träffa kompisar ibland och ta en dag i taget för att på något sätt skapa en "som vanligt"-tillvaro igen. Men i mig är ingenting med livet som vanligt, och kommer aldrig att bli det. Om ett år är jag inte kvar här. Helst inte om ett halvår heller.


Hur förverkligar man en sådan tanke, att ensam flytta till ett annat land? Hur löser man det praktiska? Jag har en undersköterskeutbildning/mentalskötarutbildning men inget annat. Utom en stark känsla av att det inte kommer sluta bra om jag inte får börja på nytt... En hund och en katt också, som förvisso kan få bo hos mamma tillsvidare. Önskar att någon kunde skräddarsy allt åt mig :p

Ber om ursäkt om det framstår som att jag fläker ut mig specifikt för dig mitrolle, det är inte menat så, bara en spinnoff på englandidén.
 
Sv: Din plan B?

Min plan B har varit att flytta tillbaka till Sverige, plugga civilingenjör och sen få ett "säkert" och välbetalt jobb.
Denna plan gällde väl kanske mest när jag inte var kar med mina studier och hade skaffat mig ett heltidsjobb, så jag får kanske börja jobba på en ny plan B.

Nyponros: just england är väl ganska enkelt att flta till, rent logistiskt.
Välj en stad, hitta bostad (och kanske t.o.m. Jobb) på gumtree eller spareroom.co.uk, boka flygbiljett, åk.
Stannar du i över ett år måste du meddela fsk.
Vill du flytta över mer än som får plats i en resväska, skicka med ups eller liknande. Mitt råd är dock onköpa vad du behöver på plats, lättare och troligen billigare också.

Come on over!
 
Sv: Din plan B?

Jag har ingen plan A, så det finns ingen plan B. Jag tar det som det kommer och vad jag känner för just då.
 
Sv: Din plan B?

Min plan B om allt skiter sig är att byta håla, säga upp kontakten med i princip alla utom de absolut närmaste (en + familjen) och söka stalljobb både i sverige och utomlands. Bara hästen får följa med drar jag dit kappan vänder.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 738
Senast: Paddington
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 226
Senast: Elo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 828
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp