Bukefalos 28 år!

Diskbråck,HJÄÄÄÄLP!!! Avlivning?

Sv: Diskbråck,HJÄÄÄÄLP!!! Avlivning?

Var med om det konstigaste i dag,lilla vovven traskade in självmant på kliniken,medans vi anmälde oss så satt han vid mina ben och väntade,och sen så traskade han in på rummet,ingen rädsla alls,ingen oro,tvärt om,han såg så lugn ut så.. Han måste ha kännt på sig,och han var tacksam.

Han tittade på oss hela tiden,men ingen rädd blick,bara lugn i ögonen,han fick somna in i mammas knä,han låg där hela tiden,veterinären var jättesnäll och tog verkligen hand om oss.

Det känns att det var rätt beslut,det var jävligt jobbigt,men när man såg lugnet i honom,då visste vi att det här var det enda rätta...
 
Sv: Diskbråck,HJÄÄÄÄLP!!! Avlivning?

Jag har haft två olika vovvar som fått diskbråck och jag har inte behövt avliva någon av dem. De har inte kunnat röra sig lika bra efter som innan men har ändå haft några behagliga pensionärsår med promenader och ett bra hundliv. Mina hundar har fått kortison men det är väl upp till veterinären att bedömma det antar jag . Lycka till!

Har idag fått veta att min Buster 9½ år har diskbrock. Han är blandras pekines/dvärgpudel. Kände mig ganska olycklig men efter att ha läst alla olika inlägg här känns det betydligt bättre. Så tack alla.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 355
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 467
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: JosephineR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp