Bukefalos 28 år!

Distansgalan 2010

Sv: Distansgalan 2010

Jag ser fram mot Distansgalan, det blir första gången jag är med och har anmält mig till hela helgen.
Så nu till min fråga, ordet gala för tankarna till en avancerad outfit..

Är det någon klädkod till middagen/ festen? Vad brukar folk ha på sig?

:o att vara over- eller underdressed kan vara riktigt jobbigt tycker jag..
 
Sv: Distansgalan 2010

:laugh:skall bli så kul att komma, underbart att det är så nära från oss mvh fam brückners!!!:laugh:
 
Sv: Distansgalan 2010

Jag ser fram mot Distansgalan, det blir första gången jag är med och har anmält mig till hela helgen.
Så nu till min fråga, ordet gala för tankarna till en avancerad outfit..

Är det någon klädkod till middagen/ festen? Vad brukar folk ha på sig?

:o att vara over- eller underdressed kan vara riktigt jobbigt tycker jag..

Det finns ingen klädkod för middagen, men glitter är ju alltid glitter ;) Vet att åtminstone Kesella (här på buke) har föresatt sig att hitta en stilig glitterklänning. Men skämt åsido så det är inte så petigt, utan valfri klädsel och upp till var och en. Kanske inte är så mycket till hjälp, men ändå... Själv ser jag fram emot att tillbringa helgen i något annat än stallkläder och toppluva.

Värt att komma ihåg är att vi får tillgång till en sån där snajsig relax-avdelning, med varm stor pool. Badkläder är alltså smart att ta med sig om man är sugen på att ligga i blöt en stund mellan föreläsningarna och middagen. Badkläder är kanske däremot inte lämpliga till middagen. :D

Det kommer bli en toppen-gala! Glöm inte att anmäla er nu, ni som har inte har gjort det ännu! Anmälningstiden går ut på fredag, den 15/1.
 
Sv: Distansgalan 2010

Jag har inte varit på distansgalan på ett par år men då jag var det var det rätt många som var uppklädda till tänderna :)
 
Sv: Distansgalan 2010

För några år sedan så valde vi att ändra från Distanssymposium till Distansgala. Anledningen var att vi ville gå från ett arrangemang där fokus var på seminarier med "enklare" middag till ett arrangemang där fokus var på middag, fest, prisutdelning och mingel med tillhörande seminarier för att ge ett mervärde.

Den absoluta merparten av deltagarna tyckte att detta var bättre så vi har fortsatt på den vägen. Eftersom middagen är i fokus så har de allra flesta valt att klä upp sig till middagen. Det finns ingen som helst dress code, men det kan väl vara bra att veta att majoriteten klär upp sig i sina bästa feststasser.
 
Sv: Distansgalan 2010

Tack för svar Dinamith, Neywaz och Trixa.. :)

Ska bli kul att krypa ur jeans och stallkläder för en gång skull .. ;)
 
Sv: Distansgalan 2010

Ska bli hur roligt och intressant som helst

Jag ser fram mot Distansgalan, det blir första gången jag är med och har anmält mig till hela helgen

// Kram Ros-Marie
 
Sv: Distansgalan 2010

När kommer det nya programmet för galan?
Kommer det ges några alternativ till de engelska föreläsningarna? Alla kanske inte kan ta till sig två timmars engelskföreläsningar?
 
Sv: Distansgalan 2010

När kommer det nya programmet för galan?
Kommer det ges några alternativ till de engelska föreläsningarna? Alla kanske inte kan ta till sig två timmars engelskföreläsningar?

kommer så fort vi får allt klart, vi har tyvärr fått ett nytt föreläsar avhopp, i förrgår. VI jobbar för fullt för att hitta ersättare och när allt är klart kommer ett program som stämmer ut.
jessica
simlångsdalens RF
 
Sv: Distansgalan 2010

kommer så fort vi får allt klart, vi har tyvärr fått ett nytt föreläsar avhopp, i förrgår. VI jobbar för fullt för att hitta ersättare och när allt är klart kommer ett program som stämmer ut.
jessica
simlångsdalens RF

vill plocka upp denna tråd lite! Det går fortfarande bra att anmäla sig! I dagsläget har vi 88 anmälda. Bla 4 personer från Danmark och en från USA. tänk på att det går aldeles utmärkt att bara delta på föreläsningarna någon av dagarna eller tex den festliga middagen! Välkomna!
 
Sv: Distansgalan 2010

Nu är vi nästan 100 personer som ska ha en härlig helg i Falkenberg! Det går fortfarande bra att anmäla sig! Du kan även välja att bara höra på vissa föreläsningar!
 
Sv: Distansgalan 2010

Vad blir det för föreläsningar då? Lite svårt att anmäla sig om det inte finns något program? Vad jag har förstått har Maria T hoppat av och även hennes reserv från holland.
 
Sv: Distansgalan 2010

Ja tyvärr så kunnde inte Maria Thomson komma då hon fått jobb i USA hos Valerie Kanavy för att träna hennes hästar att vinna guld på WEG. Kul för henne - tråkigt för oss! Leonard Liesens från Belgien var tvungen att gå igenom en operation och kan därför inte heller komma...
Men vi är ju envisna distansryttare så vi jobbar på att få hit någon utländsk föreläsare så att vi kan få lite insikt och inspiration! Det är ju nyttigt att höra på hur andra gör och sen fundera på hur man själv vill och kan träna, tävla och ta hand om sin häst! Dessutom så är distansgalan ett perfekt tillfälle att träffa likasinnade och ha en trevlig helg inne i värmen! Välkommen!
 
Sv: Distansgalan 2010

Äntligen!!!!

Vi har en ersättare för MariaT/ Leonard L, hon heter URSULA KLINGBEIL och kommer ifrån Tyskland. Ursula har ridit många stora tävlingar och är dessutom veterinär! Kommer att föreläsa om träning för tävling elit och elektrolyter-bra-eller minde bra.

Vi hoppas att det är kommer att bli ett spännande inslag på galan!

Jessica
 
Sv: Distansgalan 2010

Härligt!
Bra kämpat. Jag är superglad för att ni tog på er den stora uppgiften att anordna o att ni lyckas hitta intressanta ersättare.
Ser fram mot detta, jag har inte varit på "distansgala" endast "distanssymposium" o det var några år sedan.
// Linda
 
Sv: Distansgalan 2010

Nytt program Distansgalan:

LÖRDAG:
Distankommiten informerar.

Ursula Klingbeil föreläser om träning /tävling riktat mot elitsatsning. Ursula är veterinär och distansryttare. (föreläsningen är på engelska)

fika paus, därefter finns två föreläsningar parallelt, man måste alltså välja en av dem.

Frida Söderström: Berättar hur det är att jobba utomlands med distanshästar, tips på vad man bör tänka på om man vill iväg o jobba mm.

Jessica Holmberg: Hållbarhets träning

Paus , vi kommer att ha tillgång till pool för de som vill ta ett dopp innan middagen.

mingel med modevisning.

Gala middag med div prisutdelningar.

dans med DJ PARTY!!!!

SÖNDAG:
Ursula Klingbeil: elektrolyter, fodring mm.

Krafft: säker foder hantering.

Sadelforum: vi tittar lite på vad sadlar det finns på marknaden, kommentarer från ryttare, tillbehör mm. Kommer att finnas möjlighet att se en del sadlar live.
 
Sv: Distansgalan 2010

Vi som inte hade möjlighet att gå på galan, vill gärna höra lite från den sen :)
 
Sv: Distansgalan 2010

Jag fick ett samtal i går kväll, när jag låg och sov, om att "min" Sokrates blev utsedd till årets hingst.
Skojigt, det har han förtjänat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp