Distansridning?

S

Sommartjej

Hejsan!
Jag har aldrig ridit distans, förutom då långritter på sommaren med någon kompis.
Jag undrar hur distanshästarnas träning ser ut?
Jag antar att de måste vara väldigt vältränade.
Rider ni pass på flera timmar? Tränar ni hästarna i form? På tv, det lilla jag har sett, verkar det som om hästarna går med huvudet högt i luften och inte alls bär sig. Blir de inte "utslitna" då?

Sara - Undrande :)
 
kolla in på www.distans.just.nu tex, där finns mkt intressant för den distansintresserade. :)

Jag har ett varmblod. Då jag tränar henne hemma rider jag alltid i form, varesig vi rider ut eller på ridbana. Undantag om vi tränar rena distanspass(längre sträcka i snabbare tempo) då går hon i regel i fri form. Men det gör vi inte så ofta, kanske 1-2 ggr/månad då vi tränar.
Just nu är hon dräktig, så nu är det ingen träning alls. Vi bara lullar på. ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 324
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 023
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 603
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 929
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp