Bukefalos 28 år!

Handelsträdgård runt Västerås?

Scata

Trådstartare
Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me!

Gärna med bra plantor för vettiga priser ;)
Helst inte ett "turistmål", utan ett insidertips från er som bor i området :D

P.s är det någon som vill haka på så går det finfint, jag är själv några timmar som ska slås ihjäl :p
 
Mera "runt" än själva V-rås.

Däremot en smått fantastisk handelsträdghård fik etc. Ett utflyktsmål för trädgårdsgalningar.

https://asby.nu/
Bra utökat! Tänkte på samma ställe men sa inget för att det dels är en bit ifrån Västerås och dels insåg jag att det är drygt trettio år ( :eek: ) sedan jag var där, men då var det ett paradis. Kul att det fortsätter i samma spår!
 
Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me!

Gärna med bra plantor för vettiga priser ;)
Helst inte ett "turistmål", utan ett insidertips från er som bor i området :D

P.s är det någon som vill haka på så går det finfint, jag är själv några timmar som ska slås ihjäl :p
Vi brukar köpa plantor hos Barkarö Handelsträdgård. Vi bor nära så det är ju smidigt att åka dit, men jag tycker att dom har jättefina växter av väldigt bra kvalitet. Det finns även fika och sittplatser både ute och inne. 😊
 
En bit ifrån men Burgers handelsträdgård i Sala är fin och bra plantor. Åsby är en upplevelse men ofta knökfullt på helgerna, Barkarö är trevligt. :)
 
Mera "runt" än själva V-rås.

Däremot en smått fantastisk handelsträdghård fik etc. Ett utflyktsmål för trädgårdsgalningar.

https://asby.nu/
Åsby fint men dyrt, definitivt turistigt, tror det kommer busslast. Åker du ditåt så har du Prästgården lite närmare Kolbäck istället :)

I södra Munktorp finns Thai Garden. Fantastiskt fina blommor, bra priser men inget lull-lull så Åsbys motsats typ 😅 definitivt ett insider-tips.

Bürgers som någon nämnde finns även i Köping.
 
Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me!

Gärna med bra plantor för vettiga priser ;)
Helst inte ett "turistmål", utan ett insidertips från er som bor i området :D

P.s är det någon som vill haka på så går det finfint, jag är själv några timmar som ska slås ihjäl :p
Kanske för mycket runt 😇. 4 mil ifrån västerås.
https://harneviplantskola.se/

Jag är ingen större trädgårdsmänniska, och den ses kansle som för liten?
Men jag tyckte den var mysig för ett par år sedan.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 245
Senast: ako
·
Fritid Till hösten börjar jag plugga behandlingspedagog (distans) i Sundsvall. 22-23 augusti ska vi vara på plats i Sundsvall och jag har...
Svar
10
· Visningar
698
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp