Distansston - egna meriter

Sv: Distansston - egna meriter


Aisha är en superfin distanshäst!
Lycka till med fölet!
 
Sv: Distansston - egna meriter

Det gick inget vidare att stoppa in en bild - hjälp hur gör man?!
 
Sv: Distansston - egna meriter

Du måste länka till bilden från 'nätet' (nån foto- eller hemsida), inte direkt från din dator!;)

Bia
 
Sv: Distansston - egna meriter

Ja ni vet ju att jag alltid håller ett öga på er på banorna och vill att det ska gå så bra med Aisha.Sist var det väl Rökulla när hon skrapade knät så illa, gick det bra sedan?
Kul att ni betäcker,det blir nog en jättefin unge:) Blir det inget tävlande för henne i år då?
Zodiac gillar ju att spana på Aisha;) Då får han klara sej utan henne som ögongodis i år.
Mona
 
Sv: Distansston - egna meriter

Hon skrapade knäna illa och det tog rätt lång tid innan det var helt läkt, så det blev tyvärr inga fler tävlingar för oss förra året.
I år satsar vi på betäckning, men vi hoppas komma tillbaka sedan när det går. Och så hoppas vi ju att det blir en bra distanshäst av fölet!!
 
Sv: Distansston - egna meriter

Det var tänkt att Charbonelle efter avslutad tävlingskarriär skulle betäckas och lämna någon/några avkommor till. Tyvärr gick hon inte med på att låta sig betäckas. Den enda avkomma hon fick var Schamanaman, född -92, e: Eldorado ox. Han dog mycket riktigt i samband med en narkos.
Charbonelle såldes till en turridningsverksamhet ute på landet där hon hade ett bra hästliv tillsammans med många kompisar och mycket utevistelse...
 
Sv: Distansston - egna meriter

Hejsan!
Jo Schamanáman var Charbonelles ende föl. Schaman var min ögonsten som tyvärr somnade in under en operation på Helsingborgs djursjukhus. Vi hade Schaman i många härliga år. Jag testade på en "prova på ritt" i Tjust år 2000 om jag inte är helt ute å cyklar..

Mvh:Sofie
 
Sv: Distansston - egna meriter

Diila är nu högdräktig med Croix de Guerre och ca 40 dagar kvar till beräknad nedkomst! Det kan nog bli någonting alldeles speciellt! 2x160 :D
 
Sv: Distansston - egna meriter

Kaabata (Maz - Kaponia) är nu högdräktig vid en ålder av 19!. Hon har över 2000 km, 2500 km om man räknar med 50 km ritterna. Hon har tävlat SM, NM och VM. Debuterade som 6 åring och tävlade senast vid 17 års ålder. Vem vet hon kanske inte har tävlat färdigt ännu. Hon är dräktig med Emerald och förhoppningsvis blir det fler föl.

Kaponia hade fler avkommor som tävlat distans dock på lägre nivå. Maz är bla pappa till Wimaz som tävlades av Kent Linné.
 
Sv: Distansston - egna meriter

Princess Millenia!
SM 3:a 2008, 160km 14,1km/h
SM 3:a 2009, 160km 15,4km/h. Som egentligen var 167,6km, vilket ger en snitthastighet närmare 16km/h.
 
Sv: Distansston - egna meriter

Princess Millenia!
SM 3:a 2008, 160km 14,1km/h
SM 3:a 2009, 160km 15,4km/h. Som egentligen var 167,6km, vilket ger en snitthastighet närmare 16km/h.

:bow: Bugar och bockar, inte många ston i Sverige har en sådan meritlista! Ska bli spännande att följa i framtiden på distansbanorna och sedan avelsboxen.


Sedan vill jag även passa på att nämna Karmenzita som också genomfört två 160-km ritter, varav en med SM-silver som resultat 2007. Hastigeten låg på strax över 14 km/h om jag minns rätt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Distansston - egna meriter

Så då uppar jag med Zsiwas senaste resultat i Unghäst VM med ett snitt på ca 16,7 KM/H, nu ska hon vila och betäckas till våren, sen blir det att komma tillbaka i träning när hon har "mammat" klart.
 
Sv: Distansston - egna meriter

Uppdaterade resultat från Compigne finns här

Och ja jag är mäkta stolt. Bilder finns länkat till på min blogg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp