Djupa tankar...

citronfjolla

Trådstartare
Jag känner att jag måste få skriva av mig mina innersta tankar och funderingar. Sen skulle jag bli väldigt tacksam om någon kanske vill bolla lite tankar och idéer med mig.

Hur som helst. Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 8 år (vi är båda 23 år). Han är min första pojkvän och jag är hans första flickvän. Det var kärlek vid första ögonkastet för oss båda två och vi har haft en underbar tid tillsammans. Han är den mannen jag vill dela resten av mitt liv med och han säger detsamma om mig. Vi är nog, hur klyschigt det än låter, skapta för varandra.

Iallafall så har jag alltid haft en bild av att jag är hetero. Även fast min sambo är min första pojkvän (aldrig ens haft små förhållanden när jag var yngre) så har jag haft några "strul" och allihop har varit av det manliga könet. Dock är det ett väldigt intressant ämne tycker jag och för ca 2 år sen satt jag och några vänner och pratade lite kring sexualitet och jag säger, lite småberusad, att jag nog är öppen för båda könen. Jag ser liksom inte människor som olika kön utan jag sa att blir jag kär i någon, så blir jag kär i personen och inte i könet. Typ så. Detta är något jag tänkt på allt oftare och oftare sen det samtalet vi hade.

Jag och min sambo har ett bra sexliv och vi älskar varandra otroligt mycket. Vi brukar kolla en del porr tillsammans och det jag tänder på mest är tjejer. Jag vet inte men är det jag som väljer vad vi ska kolla på så är det de självklara valet. Inget min sambo har något emot ;). Jag har dessutom alltid tyckt att kvinnokroppen är väldigt vacker.

Jag drömmer dessutom lite till och från om att jag träffar tjejer, och att jag blir kär/vi har sex eller något liknande. Det kan vara allt från bekanta (oftast helt okända) till skådespelare som spelar gay.

Åhh, jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden, mest skriva av mig tror jag. Tyvärr har jag ingen jag kan prata med om detta. Mina vänner skulle nog aldrig förstå om jag berättade mina innersta tankar. Så snälla, Buke, har ni något vettigt att säga?

Tack / Citronfjolla
 
Sv: Djupa tankar...

Alltså, för det första, du är inte ensam med dessa känslor. Och min erfarenhet är att det är just bara tankar, fantasier och drömmar. Många funderar och tror att de är bi eller ev gay men som faktiskt inte är det. Man lurar sig själv på något vis bara för att man tycker att det skulle vara spännande. Många har fantasier och drömmer om sex med samma kön men när dom väl provar på så var det inget för dom men dom går gärna tillbaka till att fantisera om.. Så det är helt olika på person till person.

Min första spontana tanke är att PROVA. Prata med din partner om situationen och fråga honom vad han tycker är okej. Kanske du på fyllan eller i något annat sammanhang kan få prova på att kyssa en tjej eller få till ett strul trots att du har kvar din partner? Då kanske dina värsta fantasier och drömmar släcks och du kan återgå till ditt förhållande eller så får du mersmak och då får du ta det då:)
 
Sv: Djupa tankar...

Alltså, för det första, du är inte ensam med dessa känslor. Och min erfarenhet är att det är just bara tankar, fantasier och drömmar. Många funderar och tror att de är bi eller ev gay men som faktiskt inte är det. Man lurar sig själv på något vis bara för att man tycker att det skulle vara spännande. Många har fantasier och drömmer om sex med samma kön men när dom väl provar på så var det inget för dom men dom går gärna tillbaka till att fantisera om.. Så det är helt olika på person till person.

Min första spontana tanke är att PROVA. Prata med din partner om situationen och fråga honom vad han tycker är okej. Kanske du på fyllan eller i något annat sammanhang kan få prova på att kyssa en tjej eller få till ett strul trots att du har kvar din partner? Då kanske dina värsta fantasier och drömmar släcks och du kan återgå till ditt förhållande eller så får du mersmak och då får du ta det då:)

Tack så mycket för ditt svar och att du tog dig tid!
Hur ska jag kunna prata med honom om det, alltså säga att det skulle vara en "spännande upplevelse" att prova? Jag TROR generellt inte att han skulle ha något emot det. Vi har lätt att prata med varandra och innerst inne så tror jag att han vet om det här, kanske inte varje detalj, men jag tror han har det på känn. Men hur skulle jag kunna förklara för honom så att det inte låter dumt? För jag kan tänka mig att det låter lite dumt om jag kommer och säger typ
"Älskling, det är som så att jag har haft lite tankar/fantasier om att vara med en annan tjej... Är det okej om jag testar på det?"...
Vi brukar skoja lite ibland om att OM vi någonsin skulle få för oss att ha en trekant så skulle det involvera två tjejer, inte två män.

Sen, steg nummer två. Hur 17 hittar man tjejer/kvinnor som är lagda/öppna åt det hållet? Jag umgås inte direkt med folk med den läggningen, vad jag vet. Kysst tjejer har jag gjort, på fyllan. Min vänner, haha. Men det är ju inte riktigt samma sak. Jag vette tusan alltså hur jag ska gå vidare med det här. För jag vill ju såklart leva med min sambo och vi älskar varandra. Jag vill inte ha det på något annat sätt. Men ändå så vill jag, bara prova lite... :banghead:

Förlåt för en massa svammel haha!
 
Sv: Djupa tankar...

Jag förstår inte riktigt problemet.
Är det tankarna/drömmarna/fantasierna som är problemet, eller är det att du vill göra verklighet av dem?
Oavsett vilket så tycker jag inte riktigt att det är något bekymmer. Om du vill göra verklighet av dem så tycker jag att du ska prata med din sambo, föreslå en trekant (eller erbjud honom plats som voyeur).

Det finns massor av tjejer eller par som gladeligen ställer upp, och de är inte så svåra att hitta. Ni behöver inte direkt åka till en svettig sexklubb i Holland. ;)
 
Sv: Djupa tankar...

Det vet jag faktiskt inte. Jag vill både göra verklighet av dem, men ändå inte. Jag är väldigt nyfiken, det är nog det. Jag är lite inne på samma spår som junken. Det hade varit trevligt att prova. I så fall skulle jag helst vilja göra det ensam. Men hur ska jag ta upp det med min sambo? Hur hittar man då någon som är villig att prova? Det är ju så mycket lättare att gå ut och ragga på krogen om man är hetero (min uppfattning, kanske har helt fel).
 
Sv: Djupa tankar...

I så fall skulle jag helst vilja göra det ensam. Men hur ska jag ta upp det med min sambo?
Öppna munnen att prata med honom.

Hur hittar man då någon som är villig att prova? Det är ju så mycket lättare att gå ut och ragga på krogen om man är hetero (min uppfattning, kanske har helt fel).
Internet (typ QX) eller gayklubbar. Det finns sociala sammanhang där det inte råder heteronormativitet.
 
Sv: Djupa tankar...

Men hur ska jag ta upp det med min sambo?

Du pratar med honom, det är väl inte svårare än så? Berätta det som du har berättat för oss här :)

Och jag tror att det är bäst att pratat med honom först, gå vidare med idén sen. Du behöver inte forska så mycket redan nu, det är nog bättre att ni gör det tillsammans :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 372
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 885
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp