Bukefalos 28 år!

Texaz

Trådstartare
Har lite fundering kring domar.

Ett ärende som varit uppe i tingsrätten, och dom skulle meddelas 27 september. Helt plötsligt meddelas att domen ska komma 2 oktober istället, är det vanligt att domar skjuts fram?

Går det att se domslut på nätet? Om man vill ha ut en dom, hur gör man? Jag har inget nummer på målet, bara namn på målsägande...

Har ingen egentlig aning om hur det fungerar, så hoppas kunna få svar här!:)
 
Sv: Domar

Det är inte jättevanligt, men det händer då och då att domen skjuts upp. Det behöver inte vara något konstigt med just det målet utan det kan bara vara att någon blivit sjuk eller att det är massiv arbetsanhopning så att den inte hunnit skrivas färdigt. Men det kan också vara så att rätten behöver ha en fortsatt överläggning av någon anledning och att det fördröjer saken.

Om det är ett väldigt uppmärksammat mål så kan du hitta i alla fall en sammanfattning av hur det är dömt på nätet (via http://www.domstol.se/ ) men inte med personuppgifter och sådant. Vet du vilken tingsrätt domen ska ges av så kan du ringa dit och få besked om hur det har gått efter kl 11 samma dag som domen meddelas. Om du ringer domstolen i förväg kan du också fråga om du kan få domen via e-post när den meddelas (det erbjuds i alla fall parterna men jag är inte säker på hur man gör med utomstående).
 
Sv: Domar

Tusen tack!

Verkar som att man ska kunna få den via mejl;) Är inget stort mål alls, men rör en bekant som ev kan behöva hjälp att tolka det hela.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 632
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
883
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 665
Senast: Tofs
·
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • Åkerfräken

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp