Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tiggertjejen

Hur gick ert dop till? Höll prästen i barnet eller gudmoren höll i barnet hela tiden?

Jag vill gärna se bilder på dopet!!

Jag ska vara Gudmor åt min kusin och vill veta lite, har aldrig själv varit på ett dop!! ;)
 
Sv: Dop!!

Vi hade inga gudföräldrar eller faddrar utan vi "skickade" henne emellan oss när vi stod där framme så hon höll sig nöjd. Prästen höll henne enbart under själva vattenhällningen och de runt det.
Ett dop vi var på var det faddrarna som turades om att hålla barnet men mot slutet så ledsna barnet på det hela och fick komma till mamma. Så man lär nog vara ganska flexibel i vem som ska hålla för att det ska gå smidigast... ;)
 
Sv: Dop!!

Jag är gudmor åt min systerdotter och jag höll inte henne alls under dopcermonin. Hon var hos gudfar som satt ner under cermonin eftersom han är CP-skadad och inte klarade av att stå så länge. Barnet vara hos prästen vid själva dopakten och då fick hon väckas eftersom hon låg i gudfars knä och sov :D
 
Sv: Dop!!

*hugger knapp*

Vad kan man ge i doppresent? Vad uppskattas? Jag vill inte ge silver eller typ traditionella doppresenter, det känns lite tråkigt och så kommer säkert den närmaste familjen att göra det ändå (jag är "bara" en nära vän). Och vad har man på sig, som gäst alltså?
 
Sv: Dop!!

Sunshine skrev:
*hugger knapp*

Vad kan man ge i doppresent? Vad uppskattas? Jag vill inte ge silver eller typ traditionella doppresenter, det känns lite tråkigt och så kommer säkert den närmaste familjen att göra det ändå (jag är "bara" en nära vän). Och vad har man på sig, som gäst alltså?

Sök lite på doppresenter och ettårs presenter och presenter överlag här så finns det massor av förslag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
825
Senast: Malin_L
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 749
Senast: Amha
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 437
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 818
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Ultraljud

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp