Olika jobbtider och tid tillsammans med partner efter barn (utbruten från En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13)

En sak man kan tänka på är att behov förändras med barn, så det är svårt att i förväg försöka tänka ut hur man i vill ha det eller hur man ska lösa saker. Jag och min man hade mycket tid tillsammans innan barn och tänkte nog att vi aldrig skulle försumma vår relation. Det tillsammans med flera andra saker som kändes helt livsnödvändiga. Sen kommer livet ikapp och i ärlighetens namn.. behoven förändras i takt med livet. Vi har inte mycket tid ensamma just nu och visst hade det varit trevligt med mer, men just nu är vi i en annan fas i vår relation där vi samarbetar, stöttar och växer tillsammans. Det är fint det med. En dag kommer vi ha det här huset för oss själva. Nätterna är långa men åren går snabbt brukar man väl säga.
Jag håller med, vi har ju bara ett barn och det barnet börjar bli stort, så vi har möjlighet att lämna bort och gå ut och käka med jämna mellanrum, men det jag tror vi båda saknar/saknat mest (även pga pandemin) är tid med andra vuxna generellt, och det är lättare nu när barnet är större, får vi välja bjuder vi nästan hellre hit kompisar med barn så de kan leka efter maten och man får sitta ner och tänka klart en tanke ihop med någon annan än att gå ut bara vi två 😂. Jag och mitt barns kompis mamma brukar käka middag en kväll i veckan när jag är själv, eller oftast annars också men då är vi ju tre vuxna, (hon är alltid ensamstående) det är bästa kvällen på veckan typ, att få prata med en annan vuxen vid matbordet och sen kunna sitta kvar och fortsätta göra det..
 
Det här blir första sommaren ingen av oss är föräldraledig, men vi tänkte ta 5 veckor semester var, men att vi har varsin barnvecka i början/slutet och sen fyra veckor tillsammans på mitten. Så barnen får vara lediga 6 veckor ☺️ Sen hade vi nog inte träffat stängningsveckorna ändå, men känns fint att barnen kan få lite sommarlov också.

Särskilt mycket tid bara jag och min man blir det nog inte, men förhoppningsvis en natt eller två borta om någon vågar ta bägge barnen över natten 😀
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 785
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 507
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 955
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp