Bukefalos 28 år!

Doppresent

Malin_L

Trådstartare
Jag är bjuden på dop om en dryg månad och tänkte höra med er som är föräldrar.
Vad har era barn fått för dop/namngivningspresenter? Vad har ni tyckt bäst om/uppskattat mest för typ av presenter?
 
Vi skrev i inbjudan ”barnet önskar sig inga presenter men gärna en peng till sparkontot”, så med det sagt uppskattar vi mest pengar till sparkontot :)
Annars hållbara, helst ekologiska leksaker :)
 
Våra fick pengar, finare barnböcker, smycke, lite leksaker. Dopspresent tycker jag själv borde vara något som barnet kan ha nytta av en längre tid. Mini Kånken var smart ☺️ termos och matbox hade jag tyckt om att få då vi är ute på en del turer. Varför kom jag inte på det själv när vi skulle önska oss till dop vet jag inte ^^
Vi läser mkt så böcker var uppskattat av oss ☺️ leksaker får dom så mkt hela tiden så det kändes sådär men blir ändå glad för det mesta.
 
Våra fick mini-kånken, fina sagoböcker (Elsa Beskowsamling till exempel), halsband med en berlock bland annat. Jag tycker också det är roligt om de kan ha nytta av sakerna lite längre än att det bara är leksaker.
 
Jag är bjuden på dop om en dryg månad och tänkte höra med er som är föräldrar.
Vad har era barn fått för dop/namngivningspresenter? Vad har ni tyckt bäst om/uppskattat mest för typ av presenter?


Har inga barn men råkade se frågan. Var på dop för ett tag sen och gav en ABC-tavla med djur som blev väldigt uppskattad. Varje bokstav har ett djur som börjar på bokstaven så A har apa, B har bäver o.s.v. Vi hade köpt en ram också och ramat in den. Finns till exempel att beställa här

https://sagasatelje.se/barntavlor/pedagogiska-barntavlor/abc.html

181824175-origpic-1350d7.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Gör ett litet inhopp i den läskiga delen av buke 🙀 Vad ger man i present vid dop? Gäller min brorson, typ 2, kanske 3 år gammal...
Svar
19
· Visningar
1 408
Senast: Marty
·
Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 114
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 160
Senast: Badger
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp