T

timpan

Har fått ta hand om en hittekatt, befarar nu att hon är dräktig. När kan man börja se på dem att de väntar ungar (på ett ungefär..) Hon var i väldigt dåligt skick när vi tog hand om henne och egentligen har jag svårt att tro att hon skulle kunna bli dräktig men vi hade en hankatt som stök omkring här då vi tog hand om henne.
(självklart har vi tänkt att kastrera henne men tycker fortfarande att hon är i så dåligt skick att hon inte skulle klara av allt vad det innebär..) Tacksam för svar...
(hon är numera frivill "innekatt" och äter för en hel kattfarm)
 
Först och främst en stor eloge :bow: :bow: till dig för att du har tagit in den lilla kissen. Fler som du behövs. Ang. dräktighet så brukar de börja "tjockna" till ett par veckor innan och tuttarna blir också lite svullna och rosa. Totalt är dräktigheten runt 63 dgr. Risken om hon är i väldigt dåligt skick är ju att hon inte har kraft att göda ungarna och de föds dödfödda. Mest kan vi ju hoppas på att hon inte är dräkig utan får äta upp sig och bo hos er resten av livet i lugn och ro. Har inte själv ngn exakt koll på när vad sker men kolla på www.katter.nu. Där finns väldigt mycket bra info om dräktighet och kattungar.
Lycka till med katten och berätta gärna vidare hur det har gått!
 
Jag har också en potentiell bebisfarm ;) här hemma och mitt råd är att du tar henne till veterinären för en allmänkoll. De kan klämma lite på magen och känna om det är något på gång eller inte. Dessutom kollar de över henne om det är något annat också, utekatter kan ju till exempel ofta bära runt på öronskabb. (botas lätt)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 275
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 412
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 323
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp