Bukefalos 28 år!

"Drar" sönder sina täcken, vad göra?!

tinituss

Trådstartare
Har ett litet problem då min häst alltid lyckas "dra/slita" sönder sina täcken i bogvecket.
Dom glider bara bak så att bogvecket förlorar sin funktion, och sen går dom sönder när han leker och far omkring.
Har testat olika märken och modeller men med samma resultat.
Täckena är i rätt storlek och rätt anpassade, har häst i grövre modell.

Så undrar nu om ni har något bra förslag på täcken utan bogveck, prisvärda och hållbara då han leker mkt i hagen.

Har funderat på Horseware, håller dom för lek?

Bucas funkar INTE dom får han bara skav av och gillar heller inte kvaliten på dom..
 
Sv: "Drar" sönder sina täcken, vad göra?!

Så undrar nu om ni har något bra förslag på täcken utan bogveck, prisvärda och hållbara då han leker mkt i hagen.

Har funderat på Horseware, håller dom för lek?

Horseware Rambo täcken har bland marknadens starkaste yttermaterial. I kombination med nyloninsida och passform värd namnet är de nog bästa alternativet för dig. Dock kostar de ju därefter.

Så ja de håller för lek.
 
Sv: "Drar" sönder sina täcken, vad göra?!

Jag har haft mitt Rambotäcke i över sju års tid. Det är lika fint nu som jag köpte det. Min häst är väldigt ranglåg och fick stå ut med en hel del under dessa år. Så ja, det håller. Inget skav heller för den delen.

:laugh:
 
Sv: "Drar" sönder sina täcken, vad göra?!

Jag håller med - min häst sliter sönder "vanliga" regntäcken på en vecka, men Rambo-regntäcket har hållit i flera år nu. Det som gått sönder är en del spännen som lossnat, och kantband som tappats där han sliter som mest, men tyget i sig är helt. Däremot behöver jag impregnera om det med jämna mellanrum numera, annars regnar det igenom.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 366
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 948
Senast: lomuxx
·
Utrustning Eller inte jag kanske, jag trivs utmärkt i mitt duntäcke som är 100 år gammal:D Men värre är det med min häst.... Hon är ett halvblod...
Svar
12
· Visningar
1 579
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Idag när jag kom hem såg jag att min häst var utan täcke, hmmm....... tänkte jag och gick ner i hagen. Då visade det sig att täcket låg...
Svar
15
· Visningar
1 844
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp