Bukefalos 28 år!

Dressyr på töm, tävla?

Ninjasandpopcorn

Trådstartare
alltså tävla i tömkörning, är jätte sugen på att åka ut och prova på att tävla i detta och jag har lyckats få nos om att det verkar finnas tävlingar i detta på forum och på shetlands klubbens sidan.. nu är det ju ingen shettis jag har utan en D-ponny,finns det tävlingar för andra raser förutom shettis och i så fall vart hittar man dem? och om finns vad för utrustning för häst och ryttare? kan man ha en neopren tömkörnings gjord? måste man ha lädertömmar, kan man ha reptömmar? i dressyr får ju ej ryttaren ''prata'' med hästen (smacka, proa etc..) får man göra det i tömkörning? alltså kommunicera med rösten till hästen. har försökt googla runt för att hitta svar själv men hittar inget, tömkör ofta vilket både jag och häst tycker är väldigt roligt så tycker det skulle vara jättekul att kunna åka ut på någon form av tävling inom detta. är det någon som har någon typ av info kring tömkörning och tävling? :)
 
alltså tävla i tömkörning, är jätte sugen på att åka ut och prova på att tävla i detta och jag har lyckats få nos om att det verkar finnas tävlingar i detta på forum och på shetlands klubbens sidan.. nu är det ju ingen shettis jag har utan en D-ponny,finns det tävlingar för andra raser förutom shettis och i så fall vart hittar man dem? och om finns vad för utrustning för häst och ryttare? kan man ha en neopren tömkörnings gjord? måste man ha lädertömmar, kan man ha reptömmar? i dressyr får ju ej ryttaren ''prata'' med hästen (smacka, proa etc..) får man göra det i tömkörning? alltså kommunicera med rösten till hästen. har försökt googla runt för att hitta svar själv men hittar inget, tömkör ofta vilket både jag och häst tycker är väldigt roligt så tycker det skulle vara jättekul att kunna åka ut på någon form av tävling inom detta. är det någon som har någon typ av info kring tömkörning och tävling? :)
När närmaste klubben har klubbtävlingar i körning så har de utlyst tömkörningsklasser också, men det är nog inte jättevanligt... Det är enda gången jag hört talas om det iaf, men då var det precision och inte dressyr.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 742
Senast: Mabuse
·
Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 730
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp