Bukefalos 28 år!

Dressyrryttarna på stor häst då

Breccia_

Trådstartare
Nu har vi en presentationstråd med en massa söta, fina ponnier - dags o presentera storhästarna kanske? ;)
Namn, stam, ålder, höjd, bilder, resultat, utbildningsståndpunkt osv osv... :)

Kan ju börja själv.

Fyller 18 i februari, bor i stockholm, har två hästar hemma och en ponny utlånad;

Urban
f. 1992 E:Uttini-Ceylon ca 170 cm i mankhöjd.
Våran andra tävling 2003 LA:1
Tävlad MSV B med föregående ryttare, LA med mej.
Hemma i somras (2004)

Douville
f. 1998 E:Maistic-Napoleon ca 165 cm i mankhöjd
Lille Ville i Skåne
Ska bli min nya dressyrhäst, kan väl inte så mkt, han är sent inriden o utbildad men har en härlig ridbarhet som heter duga och gångarter som jag knappt kan sitta på :p Kan göra skänkelvikningar o fatta rätt galopp ;) SKa börja tävla till våren, LC-LB och 90 cm hoppning förhoppningsvis!
Bild från provridningen i juni 2004

Sen har vi min ängel och världens bästa läromästare; Azterix :love:
f. 1986 E:Karino II - Zuidpool's Rufus van Nomad 145 cm i mankhöjd
Prisutdelning på Farsta, vann en LA:1:a
Numera utlånad till en liten ridskola o tävlar 40-50 cm hoppning och LC-LB dressyr.
På vårt enda meeting :p

Kom igen o presentera er nu! :bump:
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Hm.. Jag vet att jag och pälskling är längst ner och sprattlar, men för mig är han en riktig dressyrstjärna :angel: :D

Lokie Virkelyst val född -90. Fredriksborgare e: Janus-Lasse Langemark.
Vi började tävla i år och har bara startat Lb:1-b:3 lokalt och regionalt. I Danmark ska han ha startat LA, men jag vet inte riktigt hur det är med den saken... Hans bra sidor är en riktigt kraftfull ökning i trav även om den kunde vara ngt luftigare, rund och mkt lättarbetad galopp och en bra skritt. Traven är ganska kraftfull men han blir ibland lite snabb i sin takt. Han är även väldigt bra i skallen, stabilt psyke och försöker göra rätt i alla lägen. :love:
Har tyvärr inga bilder på nätet :(

Är 18 och lämnade ut ponnyn på foder i oktober. Nu när jag kan ägna mig åt den stora på heltid tror jag att han ganska fort kommer utvecklas för att vara klar för LA till våren.
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Förresten, din Douville var en riktig läckerbit :d
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Jag svarar väl i den här tråden med då, eftersom jag är både ponny- och hästryttare :D

Galax:
Valack född 1985, efter Amadeus - Ganesco.
Tävlat St George med mamma, MsvB med mig. Jättebra läromästare som sätter bra krav på sin ryttare; han gör rätt om jag gör rätt!
Vi vann bland annat DM förra året! :love:

Renoir SN:
Valack född 2001, efter Raphael - Take A Reef xx.
Reds in förra hösten, dock mycket sparsamt riden fram tills i somras. Går i dagsläget i en bra unghästform och är i stort sett klar för lättare klasser. Han har ett otroligt psyke och en fantastisk ridbarhet! Han förstår redan mothållande och sidförande skänkel, formar sig fint i volter, fattar alltid rätt galopp, alltid vaken och alert på kommandona, en perfekt dressyrhäst med andra ord! :love:
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Svarar väl oxå eftersom jag precis har börjat tävla storhäst. :D

Cheyenne
f. 92
mrb, sto, 168 cm
E. Chapman U. Filippa - Ismir

Har endast används i avel och ligger därför efter en hel del i utbildning, men vi har börjat få upp kondis och sånt nu och jag ska ner och träna till våren till Brolöten. :D
Tävlades i två tävlingar detta år med en plac i LB.

Bilder och sånt finns faktiskt på ponnyns hemsida. :banana:

http://www.mygel-ox.nu
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Jag är ju både ponny- och "storhäst"ryttare... Rider en liten 4 åring e. Tip Top som mäter 155 cm, vilket är alldeles lagom för mej!!
Vi har inte gjort så mycket än, köpte han i våras, sen dess har vi mest bekantat oss men vi var med på kvalité där han fick 8-8-7-8 i gångartsprovet och blev tredje bästa där. Sen har vi tävlat en LB:2 och det gick bra. :bump: Jag hoppas på att det blir nått bra av lilla Bullen...

Visst är han söt?! :love: På kvalitén...
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

jag har ett halvblodssto född 92 e testarossa-chattanoga-ceylon...
haft henne i två år nu och då jag köpte henne så hade hon stått i 2 år som fölmärr..
tävlat som unghäst LA:4 dressyr med placering och 110 hoppning..
jag har tävlat henne lite i dressyr i år och har placerat mig två av tre starter i b:1 på lokala tävlingar och vunnit KM i dressyr..
ska upp i La nästa år hade jag tänkt mig....
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Jag heter Josefin och är 17 år. Bor på en gård en bit utanför Uppsala, Knivsta.
Jag har en häst som heter Casablanca.
Vi tävlar MSV, ska debutera St:Georgre till våren.

Casablanca
f.89
Mrb sto
e: Neapel u: Aniara ue: Chagall

2729688.jpg

2408741.jpg
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Ja ha, Jag har en halvblodsvalack, Latin född -95 (Tamburin - Lansiär) 165 cm. Haft honom sen han var föl. Köpte honom som hopphäst men efter två behandlingar för Erlichias har han blivit dressyrhäst istället.
Vi har tävlat upp till LA:4, inga lysande resultat. (Senaste tävlingen LA:1 på 58 %) :D Tränar både hoppning och dressyr, vågar ibland vara med på en lite klubbtävling i hoppning.

Å så här ser han ut!
193639764DJhxKs_ph.jpg
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Jag har:

Kathmandu
*1997, mbr 168-170 cm
e. Guinness
u. Kalahary
ue. Caprimond

Jag har haft honom i två år, jag är 25 snart 26, och vi har startat 3 LA. Det har väl gått så där kan man väl säga, normalt så får vi allt från 7 till 3. Kathmandu är ganska tuff av sig och vill inte alltid göra som matte säger :D Ökad galopp på långa diagonalen är väl sken med huvudet rakt upp?

Annars så är han superfin att rida har tre riktigt bra gångarter med supergalopp och en skritt som är mycket bra. Vi ska väl fortsätta harva runt i LA i vår och till hösten debutera MSV.

Funkar inte länken så kan ni kolla på honom här
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Jag heter Malin o jag blir 16 nu i november..

Jag har två ponnyer och en storhäst..snart blir det en ponny o två stora..

Min stora heter Miranda :love: .. hon är 6år och jag har haft henne i ett år nu.. när jag fick henne stod hon på bakbenen... :( fast nu har hon blivit så snäll! Han har tre bra gångarter med plus för skritt o trav..
hon är efter Magritte-Anart-Immer..

Sen mina två ponnyer heter Midnight Dancer (e:fredriksbergs Dali, 10 år, o ska säljas nu :cry: ) och Sterwoldes Lancet(e:Colehagens Let's be the best, 6år, o han kom från holland för en o en halv månad sen..)
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Ja, och idag var han dyr, han fattade rätt galopp massor med gånger ;) :angel: :p
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Jag presenterar en av mina hästar. (Den andra ej inriden ännu)

Här är min Frieser. Imp från Holland iår. Mkh ca 160.
Han är född 2001 och blev inriden ett par veckor under ca julimånad iår. Köpte honom som hingst, men jag gav han viloperiod och kastrera han och tog bort vargtänder. (red han ett par ggr i grimma som hingst, inriden på kapson). Just nu är han under vila igen.
Men vi har provat på att starta en lätt terrängritt och en LD dressyr (skritt och trav-program). Han ska läras sig galoppskänkeln nu under ryttare. Men nu vilar han mest.
Har provat att löshoppa ca 4 ggr, hoppat tom 60-85 cm än så länge.

dressyr1.jpg

dressyr2.jpg

dressyr3.jpg

dressyr4.jpg
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Ska väl berätta lite om min pålle då.

Dusty, skm val. f-83 men still going strong :D (ska tävla på sön faktsikt, klubbis)
e: Bratin-Mecca-Marocco.

Tävlad LA:4 med mig, tränar byten nu men vi ser väl hur det går.. han är ju en gamling så har inga krav på det viset..

Rider även en annan häst, som bor hos mig men ägs å tävlas av Gunilla Berglund.
Curant, brun val. f-97 e: Bellini-Maraton.
Startklar för Msv men tävlingen blev inställd. Typiskt :(
Men dom har tävlat LA i år, deras första tävlingsår med en 2:a plac som bästa resultat!

Dusty.
{6f8e4c99-60bc-440f-89e2-2a052f43e657}.jpg

{c89bf136-e14e-4f45-b446-2138a4376d58}.jpg
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Presenterar mina ridhästar då:

Rambo:
Halvblodsvalack som jag rider, dock ej min.
6 år efter Amiral-Indus.
Brun, 165 cm, otroligt lätt för sig med härlig gång, men mycket sent tagen ( nyligen inriden ) Skall förhoppningsvis starta sina första tävlingar i vår.
Har tyvärr inga bilder än.

Berend:
Svart frieserhingst född -00 efter Krist.
Kan inte så mycket än och vi skyndar långsamt då han är 170 och fortfarande växer...
Skrittar, travar, galopperar under ryttare och är en jäkel på höga skolan i hagen :D

Bilder på skönheten:

149015154OuqZDI_ph.jpg


149015160huCXwS_ph.jpg


149015147RNrluE_ph.jpg


/
Susanne
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Skall väl presentera oss också då...
Jag heter Pernilla och är 21år och tävlar dressyr på min valack Saboy som är född 90 e.Lambert, ue.Sankt Gothard. Jag har haft Saboy i 4år och till en början tävlade vi mest fälttävlan men dressyren blev allt roligare så när vi tävlat msv fälttävlan en säsong bestämmde vi oss för att satsa bara på dressyren i fortsättningen. Men vi saknar det nog lite båda två!! Jag och Saboy har tävlat LA länge men nu har vi precis debuterat msv så i vinter ska det bli träning så vi kan komma ut och plocka placeringar till våren ;)
Förutom Saboy har jag min fina unghäst Heavenly B som är född 03 e.Highlight och riktigt riktigt fin men nu går hon bara på lösdrift och växer till sig fast såsmåningom hoppas jag kunna visa henne som 3åring... Ja det var jag det!
 
Sv: Dressyrryttarna på stor häst då

Gud vilken vacker häst!! Jag rider en korsning mellan halvblod/painthorse som är 9 år. Går skolor och börjad ridas i förvänd galopp. Startad en gång i en programmridning, jag red honom i lc:1, blev tyvär utesluten men hade 50% på godkända delen. Hans ägare red LB:1 och hade 48%. Kan mycket om han bara, har tyvär nerverna utan på kroppen och är väldigt slö. :devil: Inriden vid 6 års ålder och var ohanterbar när ägaren köpte honom. (se på gnägg under måste bara få berätta) Så han har kommit långt sedan dess.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: fio
·
M
Hoppning Jag är lite förvirrad nu. Jag fyller 14 i år och ska lämna tillbaka min C-ponny som jag har på foder. Därför vill jag ha en ny häst...
2
Svar
33
· Visningar
3 324
Senast: MoaAmanadaa
·
Hästvård Hej! Tänkte höra era åsikter litegrann... Jag köpte en ny häst (hblsto f. -97) i november. Hon var då kontinuerligt riden i ett och...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: Kalasbruden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp