Bukefalos 28 år!

Dressyrsadel till häst med mycket manke och en aning svängd rygg.

Rufus

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på vilken sadel som skulle kunna passa min häst!?
Han har mycket manke och han är en aning svängd i ryggen.
Jag är inne på antingen Amerigo Classic eller Jaguar XKC deepaeat.
Vilken av dom är skönast tro?
Jag vill ha en djup sadel med mycket stöd som inte är för hård.
Usch vad det är jobbigt det här med sadlar:(
 
Sv: Dressyrsadel till häst med mycket manke och en aning svängd rygg.

Hej!

Jag har precis varit inne i sadelsvängen med 3 hästar:crazy:

Vad jag fått lära mig så finns det ju många märken (lite dyrare, men med tanke på de sadlar du nämnde så är din budjet inte så tajt) som gör sadel på beställning och då görs de ju mer exakt efter din häst och dig.

Själv köpte jag WOW, Jensen och Butet och är riktigt nöjd. Har sen innan Childerc och CWD som också är saldar som är mycket bekväma och som måttbeställs.


Har förr ridit i Amerigo och upplever dem lite svåra att få grepp i, lite glidiga liksom:p tyvärr ingen erfarenhet av Jaguar
 
Sv: Dressyrsadel till häst med mycket manke och en aning svängd rygg.

Jag har en Jaguar XKC Deepseat och jag är jättenöjd med min. Min häst har rejäl manke och det funkar bra. :)
 
Sv: Dressyrsadel till häst med mycket manke och en aning svängd rygg.

Jag har haft båda Jaguar och Amerigo DJ. Tyckte överlägset bäst om Jaguar. Men det är ju ett måste att prova för du kan ju tycka helt tvärtom. Håller med om att Amerigo är lite hala och har knästödet placerat fel för mig med långa överskänklar. Fast en i pineroloutförande är säkert inte lika hal och det finns numera SW kåpas som är mer framskjuten, fast den verkar ovanlig begagnat. Min Jaguar var dessutom med lättsåld än Amerigon!
 
Sv: Dressyrsadel till häst med mycket manke och en aning svängd rygg.

Jag har haft både Jaguar och Amerigo Classic. Tycker att Amerigon är bäst och jätteskön, har inte upplevt den som halkig utan snarare tvärtom (hade Pinerolo-skinn). Har sålt två Amerigo och båda såldes på en vecka vardera. Båda såldes dyrt.
 
Sv: Dressyrsadel till häst med mycket manke och en aning svängd rygg.

Jag hade en Amerigo Alto till min förra med hööööög manke och svängd rygg satt som gjuten.

Jag älskar Amerigo sadlarna men det är ju verkligen en smaksak som avgör
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
995
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp