Bukefalos 28 år!

Dressyrsadel?!

J

julius

Har nu provat ett antal dressyrsadlar utan att fastna 100% för någon.. Att det ska vara så svårt att hitta dressyrsadeln med stort D! :(
Får fortsätta leta och prova i sadeldjungeln. Och ni får jättegärna ge mig tips på sköna dressyrsadlar! :)
 
Lycka till.
Hade ett rent helvete när jag letade sadel (hopp visserligen) Trodde jag hittat rätt flera gånger men tji fick jag.
Min stallvännina åkte ner till Sandris och provade ut en sadel. Hon hade då letat sadel ganska länge.
Hoppas du hittar någon snart. :D
 
Var på Sandris i lördags och lånade hem 4 sadlar: Frank Baines Reflex, Edinburgh, Stübben Maestoso och Stübben Scandica.
Maestoso var inget för mig, blev låst i sadeln och fick ont i höften. Pållen tyckte inte om den heller.
Har inte provat Scandican.
Edinburghen var bra, fast inte 100%.
Ska prova Frank Baines imorgon. Har stora förhoppningar om den... :)
 
Ni får jättegärna skriva vad ni har för häst och hur de är byggda. Om de har kort/lång rygg, rak rygg, hög/låg manke m.m..
 
Har en county Comp med luft fyllda kuddat............love it!!!!Har en arab med ganska kort rygg och manke men den ligger bra även på hanoveranaren i stallet som är betydligt bredare över ryggen.Den är underbart skön att rida i.
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: ako
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 789
Senast: Mogge
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 993
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp