Säkerhetsväst till smal tonåring?

ylvalill

Trådstartare
Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla modeller som jag känner till och ingen av dem passar. Nog för att hon nog kan ha lite orealistiska förväntningar på passform, men även när man kollar storlekstablellerna för olika märken så finns det inga västar som "ska" passa henne. Västarna blir antingen på tok för korta och för smala över bysten, eller minst en dm för stora i midjan, vilket givetvis upplevs som onödigt klumpigt. Vi har testat Airowear, Racesafe, Komperdell och Hööks samtliga modeller. Komperdell var väl den som var bäst men hon hade nog behövt testa en xs istället för s, men det hade de inte i butiken.

Jag är nästan beredd att ge upp säkerhetsvästsletandet och satsa på ett ryggskydd istället, men vill göra ett sista försök. Dottern har trots allt precis börjat hoppa min stora, lite knasiga, dressyrhäst så det känns som att en högre säkerhetsnivå är att föredra.
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: JennyLz
·
R
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta en säkerhetsväst. Har varit runt och testat lite olika modeller men det är alltid samma sak: för att dom...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: Brassneck
·
Utrustning Min dotter behöver en ny säkerhetsväst. Men hittills har de vi provat inte passat henne. Hon är väldigt smal men lång så alla vi provat...
Svar
4
· Visningar
1 162
Utrustning Jag är på jakt efter en ny säkerhetsväst och eftersom jag bara rider en gång i veckan för mitt välbefinnandes skull, så är mitt enda...
Svar
19
· Visningar
2 228
Senast: Pineapple
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp