Bukefalos 28 år!

Dressyrsadelinköp - dos and don'ts

Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Det beror ju på vad man vill ha för sort också ;)
Kolla gärna upp det är du rar :love: Vill ha 17" och normal bom :)
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

röösli sadlar är väldigt sköna...

jag har en caprilli by bates dom ligger ju i lägre prisklass men är sköna att rida i
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Batessadlarna görs väl inte i större sitsstorlek än 17''? Eller hur är det med det?

Har provridit i en sådan i storlek 17 och det blir helfel. :( Tyvärr.

Många bud på Röösli - får väl prova en sådan!

Tack alla för era tips! :bow:
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Jag har ridit mycket i Kieffer, Stubben och Röösli och av dom har jag gillat Kieffern bäst, Stubben skulle jag utse till "musmördaren" och Rööslin var bara oskön (nytt ord) helt enkelt!

//Sheena
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Dressyrsadlar som jag ridit i och som varit lite billigare är stubben, wintec och hubertus. Helt okej sadlar i den
prisklassen(!) Stubben sadlarna tycker jag dock är ngt
hårda.

Men Bra dressyrsadlar som jag ridit i och som jag gillar
skarpt(!) är Frank Baines och Albion. Båda är super! :love:
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Tusen tack för alla tips hörni!

Hoppas min översyn av budgeten ger ett bra resultat nu, så blir det till att jaga sadel! :banana:
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Kom på att sköthästarna har en cliff barnsby (stavas?)
dressyrsadel också. Jätte skön att rida i! Ligger an bra
på båda skötisarna. :)
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Jag och min syster ska skaffa en dressyrsadel.. Det har varit en sadelutprovare här men hon hade ingen begagnad i storleken hästen skulle ha. Men hon skulle höra av sig när det kom in nån. Men nu har vi gått och blivit förälskade i en sadel på hööks :eek: Gold medal dressyrsadeln i tabbacco, skitsnygg.. :love: Men det är en skitsadel vad jag har hört. :(
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Vet inget själv om Gold Medal - men JAG skulle ALDRIG lägga en höökssadel på min häst iaf. :o :crazy:

Känns som en dålig idé med tanke på den kvalitet resten av deras prylar håller. :o
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Jag har en Amerigo Close Contact dressyr på min superbreda totto. Heeelt underbar att sitta i och underbar för hästen att ha på sig. :love:
Min sadel är en 18 tum och +2,5..monsterbred alltså!

Råder dig att def prova en Amerigo om du får tillfälle fast med ett varningens tecken...du kommer att bli helt frälst!
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Nej... Men sadlen är ju jättefin, men inge bra. Det lutar åt att det blir en Zaldi.
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Hej, Rebecka Karlsdotter kan komma ut till ditt stall och prova ut sadel, finns i Göterborg. Hon hjälpte mig med min sadel, jättenöjd :rofl:
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Jag vet att bates finns i 17 1/2 tror även att vissa modeller finns i 18 men inte alla.

MVH

Camilla
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Jaså? :idea: Då har jag blivit lurad... :( ;)

Tack för tipset!
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Okej! :) Hon samarbetar ju med en tjej som håller till i "mina" trakter ju! :idea:
 
Re: Dressyrsadelinköp - dos and don\'ts

Kieffer sadlarna som säljs på stenbergs läder i sthlm är jättebra. DEssa går att värma om i bommen och man kan även få sadlarna utprovade av ägaren till affären. Han har en låååång erfarenhet av det...så det är ingen snabbkurs han har gått. det kan jag försäkra!! Testa det! ett plus är ju också att deras sadlar kostar ca 15000 (dressyr) och kommer upp till strlk 18! lycka till!!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 575
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 048
Senast: MiniLi
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Freazer
·
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 149
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp