Bukefalos 28 år!

"dressyrskydd"

B

Buttercup3

vad har ni för "dressyrskydd" till era hästar? dvs. Vad har ni för skydd ( inte lindor ) när ni rider dressyr hemma?
 
Sv: "dressyrskydd"

Just nu har jag bruna hampa pro skydd runt om. Alltså bara helt vanliga senskydd fram + korta bakstrykkappor. Om jag inte lindar..

Men jag ska införskaffa dressyrigare skydd på euro horse. :)
 
Sv: "dressyrskydd"

när jag inte lindar har min pålle antingen bruna Eskadron damasker eller vita Veredus Piaffe skydd r.o.
 
Sv: "dressyrskydd"

Har nästan alltid lindor, men om det är väldigt blött/snö/lerigt så har jag bruna Veredus. Har inte hittat några dressyrskydd som jag tycker är snygga och som passar hästen och som dessutom är i rätt färg.... Varför finns det inga bruna för??? :confused:
 
Sv: "dressyrskydd"

Några damsker (svarta) (heter det så?) av okänt märke och ett par Eskadron bakbensstrykkappor (gröna). :)
 
Sv: "dressyrskydd"

Hästen har formsydda extra höga Eskadron som man snurrar runt benet tills det kommer kardborreknäppning, och källquist höga strykkappor för fram och bakben. Bruna läder senskydd fram och svarta kotskydd vid hopp.

Ponnyn har vita Globus Formsydd neopren med slitskydd och svarta Källquist höga strykkappor, gröna horse guard senskydd på fram vid hopp och svarta kotskydd bak.


Han i princip jämt benlindor :D
 
Sv: "dressyrskydd"

antingen veredus eller eskadron skydd fram och eskadron kotskydd bak. fast har nästan alltid lindor!
 
Sv: "dressyrskydd"

Det är ett par resårskydd som ger bra stöd men de är inte så tjocka. Stödet ska vara likvärdigt med lindor men det har jag personligen ingen åsikt om. Jag tycker däremot att ju tjockar kappor man har desto tightare blir det ju mellan kotorna och större risk för strykning.
De är lätt att sätta på och lätta att tvätta.

stretchflat1.jpg
 
Sv: "dressyrskydd"

Vita Woof Wear strykkappor runt om eller svarta Stretch & Flex, eller Professional's Choice, när jag inte orkar linda.
 
Sv: "dressyrskydd"

Häst 1, eskadron som går runt kotan fram och halvkorta kotskydd bak
Häst 2, cliff barnsby höga runt om + eskadron alt globus boots fram ibland även bak
Häst 3, Källqvist höga runt om + eskadron boots fram
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
603
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
1 041
Senast: fio
·
Utrustning Jag har flera Uhip-kappor som är jättesköna, MEN dragkedjorna repar min sadel, speciellt när jag hoppar av hästen. Finns det någon varm...
2
Svar
22
· Visningar
1 458
Senast: Hittarinte
·
  • Artikel
Hästnyheter Åttaåriga Alva har i flera år velat tävla med mamma Linda Björks stora häst. I år sa mamma ja, och nyligen startade Alva Lätt C i...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp