Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fiorano

Trådstartare
Hur har ni andra det med motivationen nu? De flesta har kanske ridit sista tävlingen eller har bara nån enstaka kvar och det ligger en lång vinter framför oss. Jag känner mig helt off. Det är mörkt och dimmigt och att Barbie inte känns okej och vilar är förstås tajmat men hjälper inte direkt att jag mår bättre. Vädret är ju hopplöst här och underlaget högst varierande när det är så kallt om nätterna. Känns som om ridhuset aldrig kommer att bli klart.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Motivationen är sådär. Ena hästen dålig men får troligtvis en diagnos i veckan som kommer. Den andra går bra men jag hinner/orkar inte rida så mycket som jag borde pga jobb.
Tänker inte tävla mer i år utan tränar inför våren.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Vad tråkigt att hon inte känns ok :(
Själv hade jag en period på med totalt noll motivation i sep-okt så vi tog semester från allt i ett par veckor.

Men nu är vi tillbaka med 1000% motivation, minst :up: :bump:
Hade en svinbra träning sist vi hade tränaren här + vann årets sista tävling samma helg - så nu är jag jättejättesugen på en vinter med träning träning träning.

Har plockat fram kandaret till lilla häst och han är så himla cool med det, så nu ska vi vässa till allt lite till så vi kan starta MsvB när säsongen börjar igen. Det är lite teknik men mest styrka som saknas fortfarande.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jag tycker det går bra med motivationen än så länge, får väl se närmare jul och inne i de tyngsta månaderna...

Idag har jag t.ex. ridit ut med 3 hästar i solskenet och har tänkt rida i ridhuset ikväll på den fjärde. Har dessutom både träningar och annat att se fram emot under vintern så jag har lite morötter som drar.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Har också haft lite svårt med motivationen nu när min vart dålig igen och regnet stått som spön i backen i över 2 v. Men nu har vi fått tillgång till ridhuset sedan i fredags och my gud vilken skillnad för motivationen! Att jag sedan fick rida på min fina häst idag i 20 min gjorde saken än bättre! Nu saknas bara en nya dressyrsadel :)

När va ridhuset planerat att va klart då?
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Åh vad kul! Han såg så fin ut på sista filmen du la ut!:)

KL
Själv är jag supermotiverad och träningssugen men får lov att ta det lugnt ett tag pga skadad häst.

Men det gör inte så mycket iofs eftersom jag kommer ha fullt upp med utvecklingssamtal närmsta veckorna. Dessutom ska jag börja skritta henne uppsutten redan om en vecka. Ska dessutom jobbas ordentligt i skritten ca 40 minuter så det är ok. Sen får jag lägga in travpass på sammanlagt 15 minuter veckan efter det. Sen är det dags för återbesök och förhoppningsvis är hon ok då.:)
Det var värre i våras när hon hade fått en smäll på benhinnan och fick vila i 1½ månad.:wtf:
Stel som fasen efter det och min veterinärs kommentar vid sista checken var: "Tja..hon är ju inte halt längre men rör sig fan som en gammal kossa":cautious::D Han hade helt rätt...hahaha..tog ett tag innan hon blev mjuk kan jag säga.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Hade du fått tid att kolla henne? Om det är något så är det säkert något enkelt bara och det är så skönt att få hästen kollad så man har en vettig plan efter det att rätta sig efter.:)
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jag brukar också dippa med motivationen i Nov-feb när det är som kallast.MEn i år har jag så mkt skojsigt som väntar att motivationen är i topp.
Dels håller jag på att köra in hästen så motivationen där är ju masor=)
Sedan går de så bra i dressyren igen tack och lov så där är det också kuligt igen=)


Men i jan ska hon få 2 veckors bara skritta veckor=)
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Tycker med det är svårt med motivationen och orken. Har jag en fulldag på jobbet så är det knappt jag pallar ta mig ut genom dörren efter kvällsmat. Blir snarare att jag somnar med min 2,5-åring vid åtta-nio..... Ser inte fram emot de kommande 4-5 månaderna. Skulle behöva styrketräna pålle massor och ska försöka ta mig iväg lite mer till ridhus. Både jag och pålle jobbar bättre där. Tänkte att jag skulle försöka vinna på lotto så jag kan bygga mig mitt eget som inte är upptaget av ridskoleverksamhet:D Hopplöst när det inte är ledigt förrens 20-22 på vardagarna... Suck.

Här är ju än så länge inga minusgrader tack och lov, men mörkret är inge vidare
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jag är supermotiverad. Varje dag som det är varmt ute och bra underlag på ridbanan är en bonus. Efter 20 vintrar med att hålla igång häst utan ridhus så vet jag ju vad som komma skall, så varje mild dag är en gåva.

Jag går med min häst för hand varannan dag istället för att rida, så när det blir mörkt fort på em så brukar jag göra det en 40 min på morgonen innan jobbet. :)
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Det är lite dubbelt för mig.
Min generella träningslust har legat nere nu ett tag. Det har varit en tuff sommar. Att rida andras hästar än inte så roligt mer. Det är korrigeringsridning och basictraggel.
När jag haft mina egna att träna "mitt" med så har det känts kul allting.
Men när jag fick ta bort min gamling och sen min andra skadade sig känner jag mest "jaha".

Jag förstår att jag nog är lite deppad och slutkörd.
Men när min prins blir ok tror jag att jag taggar till igen. När jag kan träna, ha mål och utvecklas.
Då blir nog den andra ridningen roligare också.
Nu har jag dragit ner på ridning/jobb. Så jag är ju sämre då jag rider. Sämre koordination och balans.
Men det kommer tillbaks.

Såret var iaf inte infekterat idag. Så även om han var öm är det ngt bra. :)
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Får jag ge mig in i dressyrsnackistrådarna på allvar fast jag är så långt ifrån dressyrryttare man kan bli?
Jag har följt de senaste, och diskussionerna är mkt roligare här än på de andra grenforumen (som en del dessutom saknar snackistråd).
Jag rider i dressyrsadel ibland, räcker det för att kvala in här? ;)

Min motivation ligger rätt bra till, jag brukar få motivationsdippar på sommaren. Fixar inte värmen för fem öre.
5-åringen går kanon fn, även om hon som vanligt är under igångsättning efter klantskada, 10-åringen börjar vakna till liv, gammeltanten rullar på utan att kännas gammal och ponnyn har åkt på bootcamp.

Idag har jag varit inne i stan o kikat på Hubertusjakten. Åh, vad det rycker i galopptarmen. Alla åkrar runt oss är plöjda eller sådda :(
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jo vi ska till kliniken på måndag fm. Ringde och bokade tid när jag skrittade av i onsadgs efter att passet inte alls känts särskilt bra. Tror att ponny är rätt trött på mig och jobb för tillfället för hon är inte särskilt sugen på att bli hämtad i hagen heller:(. Såna småsaker gör lite ont i mig:o.

Juno har varit lite glädjeämne för han har funkat rätt bra. Odag blev han dock lite vild när det var andra hästar på banan. Jag blir så himla mesig så jag stod mest stilla och väntade på att de andra skulle rida klart:o. Får han bara stå still och kolla är han snäll. Men när dom andra är på alla håll har han inte koll och då spänner han till och så blir det lite kortslutning. När dom andra lugnade sig gick han okej och nu går det att fatta båda galopperna igen. Kraven är inte direkt jättehöga:p.

Catrool: Ridhuset planeras vara ridbart i slutet av december. Just nu tror jag inte på det bara. Underlaget är varken bestämt eller beställt och inte ens vad det ska vara för innermått är klart. När jag fick höra det gick luften ännu mer ur mig:(.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jag hade en dipp för två veckor sedan, men nu har jag börjat vänja mig vid mörkret, men jag förväntar mig fler dippar i vinter... Blir väl några träningar till, sedan blir det för kallt i ridhuset för vår tränare så då lägger vi ner det också. Imorgon blir det iaf KM i dressyr, där någon tyckte jag skulle rida MSV B:4, men jag lyckades förhandla så jag får rida på lite mer lagom nivå:) Hästen kan ju, och vi red MSV B:2 i våras, men för tillfället är MSV C:1 mer lagom!
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Hoppas verkligen de blir klart i tid! Som sagt va en riktig boost för mig nu i helgen när vi fick tillgång till vårt! Sen är det faktiskt okey att tappa motivationen i bland, man är inte sämre människa för de ;) Snart får ni ju massa snö och allt blir ljusare också, här nere har vi väl 5mån mörker och lera framför oss!
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Jag är verkligen taggad till tusen för tillfället. Deimion och jag har flyttat till superstallet Wallstanäs och det är som en stor dröm som går i uppfyllelse. Allt funkar utmärkt, anläggningen är helt fantastisk och både jag och Deimion stormtrivs. För första vintern någonsin får vi också rida i ett isolerat ridhus hela vintern.

Träningsmässigt har vi hittat en tränare som verkligen passar oss som handen i handsken. Hon kom bland annat tvåa med sin sjuåring e. Silvano under Breeders och hennes mjuka och skickliga ridning är beundransvärd. Deimion går som pricken över i:et bättre än någonsin och nu börjar trampet åtminstone bli piaffliknande och galoppslutorna börjar bli bra (på leknivån) och galoppombytena går över för väntan. Han gör med lätthet två rena byten per långsida, så det känns helt fantastiskt!! :love: Smyger in en film från senaste passet http://www.youtube.com/watch?v=BbSVHPyV544 :)

Igår var vi dessutom iväg och beställde ett kandar från MS, så om tolv veckor står vi med det i handen, underbart!! :love: :D
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Trampa en 5-åring??:crazy:

Kl
Min motivation är det inget fel på men det lär dröja ytterligare veckor innan benet tillåter ridning. Jag får nöja mig med att skjutsa runt på mina två när mina snälla vänner rider o hoppar dom åt mig.
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Yes, yes, vi har börjat testa lite sånt ;) Det har vi gjort sen i somras, men då med min tränare i sadeln. Nu har jag fortsatt leka med det. Allt görs från ryttaren, dvs utan någon som går bakom med spö. Sen rider jag ju som alltid utan både sporrar och spö.
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Själv är motivationen på topp! Jag har haft ett längre häst- och riduppehåll efter en överdos av desamma tidigare. Idag hämtade jag hästen hos fodervärden och körde honom till en för mig nygammal anläggning med ridhus, flera utebanor galoppslinga och annat lyx. Det känns fantastiskt kul att börja rida igen. Hästen är i finfin form och kvalade till MsvB med fodervärden efter sex månaders ridning så nu kan ju inte jag vara sämre!!!
 
Sv: Dressyrsnackis nr 9

Hoppas det inte är någon fara med henne utan att det blir bra med vila, även att hon blir lite sugen igen .:)

Vi har enormt mkt jobb nu så egentligen är jag tacksam att jag inte har ridhäst men samtidigt är jag väldigt sugen. Känns som jag aldrig kommer få rida igen.. Sen är det klart att när man får rulla ur sängen på morgonen så är väl kanske sannolikheten inte så stor att jag kommer kunna rida ordentligt, som det ser ut nu så skulle jag inte kunna sitta ner i många travsteg direkt.

Deimion, vad tävlar ni för klasser?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 280
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 188
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 743
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 841
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp