Bukefalos 28 år!

Dressyrtips till unghäst

K

Kissable

Hej :) Jag skulle behöva några vettiga tips till mig och mitt frieserblandis sto på 6år. Har ridit i ca 5½år och jag och en kompis har skaffat en foderhäst tillsammans, och har haft henne i ungefär 2½ månad! Hon är väldigt lugn och snäll för att vara unghäst, men skulle behöva lite dressyrtips jag kan använda mig av när jag ska rida dressyr. Är väl inget dressyrproffs, och hon kan inte så mycket heller, jag gillar mäst hoppning och skogsturer men dressyr är ju väldigt viktigt!
Tack :D
 
Sv: Dressyrtips till unghäst

Jag skulle skaffa mig en tränare så får du tips på vad ni ska träna på.

Mvh Mia
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 990
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp