Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Soldotter

Trådstartare
Jag har sedan länge haft en dröm om att starta en ridskola och där ha ridläger. :D
Men vad är det för krav som måste uppfyllas kan alla starta en ridskola?

Och för att ge lektioner vad krävs då?
Och nej jag har inte gått på hästgymnasium kanske de jag borde gjort ifall jag vill bedriva en ridskola? :confused:
tacksam för svar :laugh:
 
Sv: Dröm

Ridskolan blir ju i så fall ditt eget företag, och ska man sköta ett företag är det en bra idé att gå en utbildning som riktar sig mot just företagsverksamhet så att man får lära sig ekonomi, bokslut, diverse administrativa uppgifter och vad som krävs för att få starta ett företag.

För att ge lektioner borde du naturligtvis gå någon form av ridinstruktörsutbildning. Sen måste man ju tänka på alla kostnader, inköp av bra lektionshästar, strö, foder, veterinär och hovslagare osv. Du behöver alltså ett stort startkapital.
 
Sv: Dröm

Finns en likadan tråd som heter tillstånd LÄGG DIN FRÅGA DÄR eller SÖK SVAR I DEN TRÅDEN

mvh
moderator
mysko!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 396
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 725
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 384
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 153
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp