Bukefalos 28 år!

Drömtydning

Min kompis ljuger inte om sin dotters sjukdom, hon ljuger öht inte alls, hon är inte en bedragare.

Det säger jag inte.

Om du redan vet och har bestämt dig för att "Gubben i månen" inte finns, varför ska du då googla på det som bekräftar din teori?
Är det inte mer intressant att googla på motsatsen?
Sen är det ju inte säkert att du blir övertygad om han existens, men det är roligare och mer öppet för nya teorier.

Min position är att jag inte sett några tillförlitliga bevis att healing fungerar på riktigt och att det därför inte finns någon anledning att tro att det fungerar. Om det kommer tillförlitliga bevis så är jag givetvis villig att ändra mig direkt. Vad jag inte tänker göra är att acceptera dåliga bevis för att ha ett "öppet sinne".

Som jag har nämnt många gånger nu så borde healing kunna passera alla tester som evidensbaserad medicin genomgår. Men det finns inte ett enda dokumenterat fall av det någonsin. Har du någon förklaring till det?
 
Det säger jag inte.



Min position är att jag inte sett några tillförlitliga bevis att healing fungerar på riktigt och att det därför inte finns någon anledning att tro att det fungerar. Om det kommer tillförlitliga bevis så är jag givetvis villig att ändra mig direkt. Vad jag inte tänker göra är att acceptera dåliga bevis för att ha ett "öppet sinne".

Som jag har nämnt många gånger nu så borde healing kunna passera alla tester som evidensbaserad medicin genomgår. Men det finns inte ett enda dokumenterat fall av det någonsin. Har du någon förklaring till det?
Dokumenterat-nej
Är människors erfarenheter inte av något värde alls?

(Det finns mycket som ÄR dokumenterat och som nu ifrågasätts, vi tar det en annan gång i en annan tråd)
 
Dokumenterat-nej
Är människors erfarenheter inte av något värde alls?

Värde är väldigt subjektivt. Vad jag bryr mig om det är sant eller inte. Vi vet att människors erfarenheter inte behöver vara sanna, även när de är delade av många. Det är ju bara att ta religionerna som exempel, alla kan inte vara sanna eftersom de ofta motsäger varandra. Uppenbarligen finns det hundratals miljoner människor som har erfarenheter som inte stämmer överens med verkligheten.
 
Värde är väldigt subjektivt. Vad jag bryr mig om det är sant eller inte. Vi vet att människors erfarenheter inte behöver vara sanna, även när de är delade av många. Det är ju bara att ta religionerna som exempel, alla kan inte vara sanna eftersom de ofta motsäger varandra. Uppenbarligen finns det hundratals miljoner människor som har erfarenheter som inte stämmer överens med verkligheten.
Alla religioner kan inte vara sanna, inte ordagrant iaf.
Det kanske finns lite sanning i alla.

Är kärleken bevisad?
Finns den öht?
stämmer kärleken med verkligheten?
 
Alla religioner kan inte vara sanna, inte ordagrant iaf.
Det kanske finns lite sanning i alla.

Är kärleken bevisad?
Finns den öht?
stämmer kärleken med verkligheten?

Det är som att fråga om siffran fyra stämmer överens med verkligheten. För att bevisa eller motbevisa någonting så måste man veta vad påståendet är.
 
Va? Jag har nog aldrig drömt i svartvitt!

Kan du säga specifikt vad olika saker/miljöer/personer har för färger på lampan/kläderna/läpparna/blommorna etc etc? När jag fick frågan och jag tänkte efter så nej, det kunde jag inte. För det är i gråskala, vid närmare o djupare eftertanke. Det är vissa drömmar jag minns färger på saker o ting, men inte alla!
 
Kan du säga specifikt vad olika saker/miljöer/personer har för färger på lampan/kläderna/läpparna/blommorna etc etc? När jag fick frågan och jag tänkte efter så nej, det kunde jag inte. För det är i gråskala, vid närmare o djupare eftertanke. Det är vissa drömmar jag minns färger på saker o ting, men inte alla!
Jepp, det kan jag. Senast igår natt valde jag en röd Fiat då jag flydde undan världens undergång eller nåt liknande. Det fanns bilar i alla möjliga färger.
 
Det är som att fråga om siffran fyra stämmer överens med verkligheten. För att bevisa eller motbevisa någonting så måste man veta vad påståendet är.
Nej
Antingen finns kärleken eller så finns den inte?
Hur ska man gör för att bevisa det en eller andra när kärleken bara är något människor känner
Vi kan se resultat av kärlek (eller något annat)
Det handlar om att tro eller inte tro
 
Nej
Antingen finns kärleken eller så finns den inte?
Hur ska man gör för att bevisa det en eller andra när kärleken bara är något människor känner
Vi kan se resultat av kärlek (eller något annat)
Det handlar om att tro eller inte tro
Fast det är en känsla?
 
Ja, kärlek är en känsla och en stark energi.
Healing är stark energi
Det är svårt att mäta båda

Det går att ta människor och mäta kemiska reaktioner i hjärnan när de säger att de upplever kärlek. Så ja det existerar. Men ja detta är till stor den en filosofisk diskussion och beror till stor del hur man definierar kärlek, energi och healing. Det i sig kan ju inte användas för att motivera faktapåståenden.
 
För att svara på ursprungsfrågan: Nej det tror jag inte.

Även jag har haft väldigt levande drömmar som sen nån gång ger en känsla av deja vu i det vakna livet, men nej jag låter inte drömmar styra mitt liv eller begränsa mig öht, det är drömmar liksom. Tror heller inte på healing, spådomar, djurpratare eller andepratare, asagudar eller någon annan gud osv

Vill man tro på diverse skrock, aliens och andra konstigheter så får man göra det bäst man vill, men att försöka övertala såna skeptiker som mig kan man gott avhålla sig från, för inget "troende" påstår eller använder som exempel finns några riktiga faktabelägg för och då framstår dessa troende till slut som bara smått fanatiska i sina försök att övertyga att det blir nästan pinsamt.
 
Men jag skulle inte våga påstå att jag med kärlek kan bota cancer...
Det tror inte jag heller
Men om man inte får/känner någon kärlek alls, då tror jag att risken ökar att man får cancer
Människor som lever under svår stress (krigsflyktingar) har mycket högre risk att utveckla cancer. Det är statistiskt bevisat. Våra tankar och känslor påverkar vår kropp och säkert världen omkring oss
 
Det går att ta människor och mäta kemiska reaktioner i hjärnan när de säger att de upplever kärlek. Så ja det existerar. Men ja detta är till stor den en filosofisk diskussion och beror till stor del hur man definierar kärlek, energi och healing. Det i sig kan ju inte användas för att motivera faktapåståenden.
Om kärlek är en energi som kan påverka kroppen
Varför kan inte annan energi (healing)också påverka kroppen?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 110
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 577
Senast: Enya
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 983
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp