Man pratar inte sa mycket om att eleverna har "svarigheter" utan snarare om att de har skillnader i sin "performance". Som sonen som var "gifted" i matte och science men fick kampa for att klara Engelska. Naturligtvis finns det barn (som grannen's ena tvilling) som bara har mycket lag IQ ocksa, aven for dem ar testerna jatteviktiga just for att lara sig hur de lar sig. Hur de behover ha information presenterad for att lattast lara sig.
For en "tactile learner", nagon som lar sig genom att rora, ta i saker, eller beratta (for sma barn kan det vara att hoppa till nummer for att lara sig rakna, for aldre att skriva eller 'lara ut' och beratta om det de ska lara sig) kan internet studier fungera fantastiskt bra, de maste hela tiden skriva, beratta och visa vad de lart sig. For en "audio learner" fungerar gammaldags "lectures" bast. De lar sig bast genom att lyssna pa forelasningar. Den lardommen ar vad som ar det viktigaste med den typen av tester.
For en "tactile learner", nagon som lar sig genom att rora, ta i saker, eller beratta (for sma barn kan det vara att hoppa till nummer for att lara sig rakna, for aldre att skriva eller 'lara ut' och beratta om det de ska lara sig) kan internet studier fungera fantastiskt bra, de maste hela tiden skriva, beratta och visa vad de lart sig. For en "audio learner" fungerar gammaldags "lectures" bast. De lar sig bast genom att lyssna pa forelasningar. Den lardommen ar vad som ar det viktigaste med den typen av tester.