Bukefalos 28 år!

Sv: Dubai

Usch jag var där... å det kändes såååå roligt att en svensk jockey hade chansen å han låg så bra till.

Den bröt inte benet rakt av tror jag, utan det måste varit något i knät eller så...
Sen åkte de väl till hästsjukhuset? Inte bara av banan å avlivade. Jag tror de trodde att den kunde räddas.

rip
 
Sv: Dubai

Så har jag också uppfattat det. Att de trodde den kunde räddas.

Jättetråkigt verkligen. Det hade varit så kul för P-a om det hade gått bra för honom, då kanske han hade fått chans att rida där igen för andra tränare.
 
Sv: Dubai

Fast den chansen försvann väl inte direkt med det där.
Han låg ju bra hela loppet och han räddade ju ändå upp det hela väldigt bra.

Men håller med, väldigt synd om honom :(
 
Sv: Dubai

Nej sant. Det gick ju bra i lopptet innan.

Måste säga att jag är imponerad över hur snabbt de andra jockeysarna uppfattade situationen. De lämnade ju fritt med en gång.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
730
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
237
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
327
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
729
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp