Bukefalos 28 år!

Dumma frågor del 3

Varför är vissa kastruller och stekpannor så sabla tunga även fast de är tomma?
Visst fattar jag att det kan vara bra med en tjockbottnad kastrull men kan man inte göra dem i lättare material?

Eller är det för att man ska få en rejäl sving på inbrottstjuven om det behövs:sneaky:
 
Hur gör man för att bryta kontakten med en kille som är intresserad av en men som man inte vill ha något med att göra? Jag visade intresse för honom en kväll, men har nu kommit på bättre tankar. Har försökt svara väldigt avmätt, utan motfrågor, jag har inte uppmuntrat någon form av kontakt och låtit det gå 4-5 dagar innan jag svarat på hans meddelanden. Känns som att han borde ta vinken då, men han fortsätter att skriva tillbaka när jag egentligen bara vill ha tystnad från hans sida. Känns jätteelakt att helt enkelt inte svara, men samtidigt känns det som att det börjar bli min enda utväg? Ååh jag hatar att mitt dåliga samvete är så stort!
 
Hur gör man för att bryta kontakten med en kille som är intresserad av en men som man inte vill ha något med att göra? Jag visade intresse för honom en kväll, men har nu kommit på bättre tankar. Har försökt svara väldigt avmätt, utan motfrågor, jag har inte uppmuntrat någon form av kontakt och låtit det gå 4-5 dagar innan jag svarat på hans meddelanden. Känns som att han borde ta vinken då, men han fortsätter att skriva tillbaka när jag egentligen bara vill ha tystnad från hans sida. Känns jätteelakt att helt enkelt inte svara, men samtidigt känns det som att det börjar bli min enda utväg? Ååh jag hatar att mitt dåliga samvete är så stort!

Säg rakt ut att du inte är intresserad! Känns ju trevligare än att ge någon vink han "borde" fatta :)
 
Ja, det har ni ju förstås rätt i. Det känns bara så mycket mer taskigt att säga det rakt ut än att låta poletten trilla ner sakta men säkert, men i det långa loppet blir det nog det allra bästa. Jag känner mig bara så skyldig och elak eftersom jag sa till honom en gång att jag nog var intresserad (visserligen mest för att jag inte visste vad annat jag kunde säga just då), men jag får välja mina ord väl helt enkelt.
 
@Mineur Jag har i de lägena varit feg och småtaskig och bara slutat svara. Efter ett tag fattar de alltid :angel:
 
@niphredil Ja men alltså det är ju det som kommer naturligt för mig också, vilket får mig att känna mig som världens fegaste människa... Jag vill nog liksom skydda mig själv litegrann genom att inte vara uttalat taskig och säga att jag helt enkelt inte gillar honom, det blir liksom så direkt då. Samtidigt har jag läst och hört om så många som mår dåligt, sönderanalyserar och inte fattar när någon plötsligt slutar höra av sig, och sådan psykisk tortyr vill jag ju inte heller vara upphov till... Jag har dock bara träffat killen en gång, och även om jag kanske sa något förhastat om att jag eventuellt var intresserad känns det som att han tog den saken på lite väl stort allvar (speciellt med tanke på att klockan var typ 2 på natten, på en klubb, när jag sa det). Det är liksom inte mer än en kväll jag träffat honom, på en fest, och att jag ska behöva vara uttalat taskig för att bli av med honom efter det känns lite onödigt.. Aah jag önskar att han bara kunde sluta besvara mina "Härligt, hoppas ni får trevligt" med typ 7 nya meningar, raggningsrepliker och frågor att bemöta! Det finns liksom en annan kille i mitt liv just nu som jag vill lägga allt fokus på!

Och eeh...Ursäkta trådkap! :o
 
@Mineur Om ni har setts en gång, på en klubb, och han sedan får emotionella problem för att du inte svarar är det faktiskt något hos honom som inte stämmer. Sorry alltså men så är det.

Om det nu tar emot kan du ju såklart skicka ett meddelande och säga att du inte är intresserad. Jag tycker dock att det borde vara fett uppenbart för honom och att han får skylla sig själv lite som vägrar checka av stämningen.
 
@Mineur Om ni har setts en gång, på en klubb, och han sedan får emotionella problem för att du inte svarar är det faktiskt något hos honom som inte stämmer. Sorry alltså men så är det.

Om det nu tar emot kan du ju såklart skicka ett meddelande och säga att du inte är intresserad. Jag tycker dock att det borde vara fett uppenbart för honom och att han får skylla sig själv lite som vägrar checka av stämningen.

Men alltså tack för att du skrev det! Det är precis så jag tänker också, men jag visste inte om det bara var jag som var en dålig människa... Efter lite rådgivning från en killkompis som också är bekant med den här killen har jag nu slutat svara helt och väntar ut det. Hör jag fortfarande av honom om en vecka får jag ta tjuren vid hornen och tala klarspråk, men tills dess fortsätter jag vara en okänslig självisk typ som gör det som är mest bekvämt för mig själv...:p
 
Men alltså tack för att du skrev det! Det är precis så jag tänker också, men jag visste inte om det bara var jag som var en dålig människa... Efter lite rådgivning från en killkompis som också är bekant med den här killen har jag nu slutat svara helt och väntar ut det. Hör jag fortfarande av honom om en vecka får jag ta tjuren vid hornen och tala klarspråk, men tills dess fortsätter jag vara en okänslig självisk typ som gör det som är mest bekvämt för mig själv...:p
Så lite så! :D Tycker det låter som en alldeles utmärkt strategi :up:
 

Liknande trådar

L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 209
Senast: TinyWiny
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 616
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 521
Senast: MML
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
486
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp