Durian frukt? Någon som ätit?

Blev bjuden på det på jobbet för länge sedan. Det luktade inte så illa som jag befarade (utifrån beskrivningen vi fick innan) och smakade varken gott eller äckligt.
 
Har inte ätit färsk (ännu), bara i sådant som moon cake och liknande, så vill inte komma med något specifikt utlåtande, men rätt säregen smak, fullt ätbart, men kanske inte det godaste jag ätit.
 
Gott är väl att ta i. Den har en lite märklig konsistens och jag kan inte påstå att jag kände nåt behov av att äta igen efter att ha smakat första gången. Och då jag var involverad i att köpa den hel och bära hem den så jo - den stinker. :D
 
Åt för ett gäng år sedan.

Luktade inte hallon.

Smaken påminnde kanske lite om utspädd persika.

Inget att skriva hem om, direkt.
 
Det luktar svavelväte = avlopp men den färska frukten är god! Inte wow himmelrike, men på övre procenten av alla frukter. Konsistensen är tyvärr lite för mushy enligt mig, och det blir tyvärr spiken i kistan enligt min recension. Gillar man övermogen banan är den säkert en winner.

Har smakat torkad durian och det var helt förfärligt. Allt det äckliga och inget av det goda.
 
Också ätit, de hade något exotiska frukter provsmak på Ica. Var lite slemmig konsistens och smaken var god men inte något wow vad jag vill minnas.
 
Jag testade durian för snart 3 år sedan. Smaken var inte dum, men lukten...
1703108013767.png
 
Den ska ju tydligen stinka väldigt men smaka gott?
Nah? fast jag åt bara en väldigt liten bit. Smaken låg kvar i munnen ganska länge har jag för mig och på en väninna ännu längre. Fast om man lärt sig är det säkert jättegott. Lukten på den jag smakade var väldigt utbredd över stort område eller vad man ska säga :D (dvs många rum med korridorer mellan)
 
Också ätit, de hade något exotiska frukter provsmak på Ica. Var lite slemmig konsistens och smaken var god men inte något wow vad jag vill minnas.
Undrans om det finns olika sorter. Den jag smakade hade inte kunnat vara inne på en ICA, den hade luktat ut på parkeringen. (och lukten skulle dominerat totalt i hela butiken, lite oavsett om det var en MAXI). Lite åt surströmmingshållet. Och då var det ju inte mycket smak som tog sig igenom den lukten, lite fet på tungan? Minns inte så noga. (Den var inte importerad av någon importör utan hade medföljt i bagage, egentligen tror jag inte de får flyga med. Det var många år sedan, mer än tio.)
 
Luktar surströmming blandat med avlopp och dansk lagrad ost. Konsitens som övermogen Avocado.
Smakar skit.
Jag tycker nog det var en ganska exakt beskrivning av lukten och konsistensen så som jag minns den :) smaken som sagt missade jag eller minns inte eller var mer av en konsistens och en olycklig tendens att påverka luktsensorerna inifrån under en liten tid.
 
Undrans om det finns olika sorter. Den jag smakade hade inte kunnat vara inne på en ICA, den hade luktat ut på parkeringen. (och lukten skulle dominerat totalt i hela butiken, lite oavsett om det var en MAXI). Lite åt surströmmingshållet. Och då var det ju inte mycket smak som tog sig igenom den lukten, lite fet på tungan? Minns inte så noga. (Den var inte importerad av någon importör utan hade medföljt i bagage, egentligen tror jag inte de får flyga med. Det var många år sedan, mer än tio.)
Finns olika sorter och det är ju de färska frukterna som stinker.
Finns en anledning till att frukten är bannad på exempelvis tunnelbana och bussar i Singapore och de färska frukterna säljs bara i stånd utomhus (och man känner på rätt lång väg var de finns).
Så skulle de ha färska frukter inne på ICA skulle nog den generella försäljningen påverkas negativt. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tänkte att det inte smakade lika gott som tidigare när jag nyligen smakade en bit After Eight. Nu läser jag att de tydligen börjat...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 097
Senast: Hellhound
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 146
Senast: Ramona
·
Mat Kom på att jag bara ätit kålrot som rotmos så vill ha olika recept på kålrot och vad som kan vara gott till det receptet.
Svar
8
· Visningar
379
Senast: Farao
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 747
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp