Dvärgschnauzervalpar (bilder)

sussisus

Trådstartare
Här kommer mina 6 första bilder på Izor och hans syskon (fast jag vet inte vem som är Izor än :D ).

Farmor Saga med tre av sina sonsöner:
Izor001farmorSaga3sonsner050516.jpg


Izor002evIzor050516.jpg


Izor003Tvavvalparna050516.jpg


Izor004bValpLuktarpEvHusse.jpg


En av valparna bakifrån:
Izor005EvIzorbakifrn.jpg


Pappa Nisse tittar fundersamt på en av sina valpar:
Izor006bPappaNisse1valp.jpg


På bilderna, som togs i måndags, är valparna nästan 6 veckor gamla.
Jag var tvungen att ljusa upp bilderna en aning, det är väl det som är nackdelen att fota svarta/mörka hundar. ;)
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

Gud så söta... När får ni veta vilken som är Izor?

Jaopp, det är nackdelen med svarta hundar. Så är man fotograf så ska man inte ha svarta hundar :bow:
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

Vet inte, men förhoppningsvis innan vi hämtar hem honom den 2 juni... ;)

Pappa är inte helt glad över att inte veta vilken valp det är och att det är uppfödaren som väljer åt oss - men å andra sidan borde ju uppfödaren veta på ett ungefär vilken valp som kommer att passa oss.
Hon säger att alla valpar är ungefär likadana till temperamentet och sättet.
Vi fick inte träffa dem så pass länge att jag fick någon uppfattning om dem - uppfödaren var nog rädd att vi skulle råka få med oss en valp hem :D - men de var i alla fall lika söta allihop. :love:
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

Varför får jag bara se en massa rutor i stället för foton ?
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

Ina skrev:
Varför får jag bara se en massa rutor i stället för foton ?

:confused: :(
Ingen aning, faktiskt.
Jag har bilderna på Photobucket, så ute på nätet är de - är det bara mina bilder du inte kan se eller är det allas? (är det det sistnämnda så har du nog en spärr aktiverad någonstans, tror jag det är)
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

Dvärgschnauzrar är så söta (har själv en hemma hos mamma och pappa).
Vi fick inte heller välja valp själva utan uppfödaren gjorde det åt oss. Jag tror att det är bra eftersom det ändå är den personen som levt med valparna i minst åtta veckor som har bäst koll på hur de är till sättet. Vår hund blev i alla fall en fullträff, vi kan inte tänka oss någon bättre!
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

glittra skrev:
Dvärgschnauzrar är så söta (har själv en hemma hos mamma och pappa).
Vi fick inte heller välja valp själva utan uppfödaren gjorde det åt oss. Jag tror att det är bra eftersom det ändå är den personen som levt med valparna i minst åtta veckor som har bäst koll på hur de är till sättet. Vår hund blev i alla fall en fullträff, vi kan inte tänka oss någon bättre!

Jag resonerar så som du skriver.
Jag tror att pappas "motstånd" mot att få valpen utvald åt oss, är det faktum att någon vet bättre (förhoppningsvis).
Äsch, hoppas att någon förstod det resonemanget. ;)
Pappa kommer alldeles säkert att gilla vilken valp vi än får.

Föräldrarna har i alla fall fått ändan ur vagnen och stängslar nu in tomten (vilket skulle ha gjorts för flera år sedan), så att Izor inte kan springa bort.
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

Underbara små sötingar!

Tror det blir bra när uppfödaren väljer, oftast blir dt ju som sagt var bäst då. Ni kommer säkert att bli nöjda med den vovve ni får!
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

falukorw skrev:
Underbara små sötingar!

Tror det blir bra när uppfödaren väljer, oftast blir dt ju som sagt var bäst då. Ni kommer säkert att bli nöjda med den vovve ni får!

Visst är de underbara. :love:
Jag vet att vi kommer att bli nöjda, och vi inhandlar för fullt saker vi behöver ha.
Och jag har upptäckt att man (läs jag ;) ) kan bli ganska fånig när man pratar valp med andra personer. :D Speciellt sådana som själva har hundar.
Jag jobbar i affär så jag har en hel del trevliga kunder som jag vet har hund, och jag kan ju inte låta bli att berätta att min familj ska skaffa en. :o :)
 
Sv: Dvärgschnauzervalpar (bilder)

De är ju helt underbara!! :love:
Har själv 3 dvärgar, svart och silver iofs, men färgen spelar faktiskt ingen roll egentligen, de är alla lika härliga! :d
Är nästan så att man blir sugen på att skaffa en till, trots att jag ebstämt mig för att nästa hund ska bli nåt annat... Fast Dvärgschnauzrar är nåt speciellt med, helt klart! ;) :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 545
Senast: Nahar
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 816
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 060
Senast: MJLee
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
5 044
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp