Earthquake

Zandrah

Trådstartare
Nån som vet hur hästarna efter Earthquake är? I temprament och psyke mm....Har blitt erbjeden ett 2års sto efter honom...och eftersom jag helst inte vill ha ett sto..så undrar jag hur avkommorna är?? Så det inte är ett sånt där elakt och trilskt sto..... :bump:
 
:D
Earthquake är en väldigt fin hingst, men jag känner en av hans avkommor, Lady Quake 3 år. Mkt knepig märr! Hon har ett sånt temperament och har REVIR...Förmodligen är det ju gener ifrån Mr Spender-stammen...

När hon går ute i hagen ska man helst inte gå in för då kommer hon i full galopp till anfall!!! :eek:
Jag gick in utan att jag tänkte på det när travtränaren/ägaren viftade till mej att jag skulle BORT DÄRIFRÅN genast, för då anfaller hon en och vänder snabbt rumpan för att kicka en.... :eek:

Annars är hon en fin och lugn märr att köras. Hört att hon gått bra på travet. Men hon har en otrolig klassisk utstrålning... :love:

Sen vet jag en annan hingst, väldigt liten ca 1,50. Finns i Örebro hos Fromell, han går hyfsat. En väldigt trevlig prick, gullig och han har utstrålning.

//Carolrita
 
Aj då..det lät ju inte så kul..det är ju så man INTE vill ha dem...Dessutom har den här märren somjag fått nys om blivit för hårt körd eftersom hon är sen oxå...men dom SA att hon var snäll..fast man vet ju aldrig hur hon är för vagn förns man provat...
Hingsten då? Har den lugnt temperament?? Är de stabila i psyket dessa hästar tror du?
 
jag har ingen aning om vem hingsten ifråga är, men med det namnet vete katten om jag ens vågat chansa... ;)
Earthquake = jordbävning.... :eek:
 
Hihi...joo, det har du ju rätt i....men springa kunde han iallafalll :bump:
Det är en amerikansk travare....
 
Nej,men det är ingen panik! :D
Jag gillar "Skatan" eller Lady Quake som är rätta namnet! Hon är genomsnäll i stallet, t.ex borsta, sela och köra ut är hon hur LUGN och fin som helst. Inga problem, men däremot har hon ju som sagt REVIR,,,Hennes morbror Mr Spender är ju likadan, om man bortser hans tänder.. :devil:
Han kan hugga en, men väldigt trevlig att sköta, köra, och lätt i alla sätt, men i hagen har ju jag blivit förvarnad att inte vända mej om och gå när man vet att han finns bakom..Har aldrig hänt mej, han gick istället jämte mej och var hur snäll som helst. Fått höra av en bekant att han är något reserverad mot MÄN... :D
Mkt revir på denna stam....Mkt knepig släkt...

Denna hingst, han heter King Oscar S.O. en mkt trevlig prick, helt underbar. Ser ut som ett välryktat RUSS, liten mörkbrun med underbar man. Liten är han, men jag föredrar faktiskt små hästar, på något sätt är de mindre sönderkörda... :D Det har ingen betydelse, antar jag beroende på hur de växer o så..
Oscar är ju trevlig i psyket, och hans syster (ej samma pappa) är något hetare.

Jag tycker faktiskt inte att det är något större fel på Earthquake !! :love:
Han har också många avkommor med bra psyke när det gäller hanteringen, körningen o så vidare.
Jag TROR mer att detta med att stoet som har revir i hagen är mest ett släktdrag från mammans sida.
Hörde att mamman var likadan, fast något bättre. En sur märr iaf.

//Carolrita
 
Han är helt underbar i psyket!!
Var ner till Översta flera gånger och "drägglat"...

Men betänk att 2 åringen även har en mamma...
Hur är hon??

AM
 
Ja då verkar det som om Earthquake avkommorna är ok iaf! :)
Ja stoet heter Lady Tham och är efter Lucky winner....och jag har ingen aaaaning om hur hon är...hästens fd ägare bor i Kalmar vliket är långt härifrån...så jag har noll koll...vet inget om dom alls.... :angel:
 

Liknande trådar

Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 790
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 954
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 174
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp