Bukefalos 28 år!

Efter turbulensen – ridsportförbundets ordförande avgår

Svenska ridsportförbundet har varit under hård granskning det senaste året, inte minst i frågan om hur man har hanterat uppgifter om sexuella övergrepp och trakasserier.
Nu meddelar ordförande Ulf Brömster att han inte kommer kandidera till omval vid nästa års förbundsstämma om sex månader.
 
Han har ju gjort bort sig rejält några gånger med sina uttalanden MEN det är inte han som är problemet. Risken är nu att förbundet kan svära sig fria från allt och så fortsätter det hela i samma anda för man har fått sin syndabock.
 
Synd bara att en viss galning är där med och härjar. Han driver ju ett eget litet korståg mot förbundet..

Ja han tar fokus från det viktiga. Han förefaller att driva korståg mot alla inte bara förbundet. En av hans anhängare är ju där oxå och härjar i kommentarsfälten.

Precis.. Plus att de försvarar TH.
Ja alltså, han börjar ju likna en riktig rättshaverist...

Jag är med i en annan grupp på fb där hans agenda helt tog över ett tag. :crazy:
 
Ja alltså, han börjar ju likna en riktig rättshaverist...

Jag är med i en annan grupp på fb där hans agenda helt tog över ett tag. :crazy:
Ja där spann det loss fullständigt. Många märkliga konspirationsteorier. Det är så mycket hatiska inlägg så man undrar hur det står till rent psykiskt. Med tanke på personens bakgrund är det för mig fullständigt obegripligt att hen stöttar TH.
 
För några år sen var jag på en jättebra föreläsning om ledarskap (arrangerat av mitt dåvarande distrikt där jag var ideellt engagerad). Föreläsningen handlade om vad man ska göra för att få medarbetarna med och arbeta med att bygga på medarbetarnas kunskap och engagemang, då de är närmast affären och slutkunden. Jag vet inte hur många gånger jag har hänvisat till vad jag lärde mig, men det är många.

Varför berättar jag det här? Jo, för jag vet inte ALLS vad jag ska göra med den kunskapen längre. Den som höll föreläsningen var den person som härjade i kommentarsfältet igår, hon som sitter i JU. Hon lever inte alls som hon lär längre. Jag tycker det är så sorgligt, att det verkar som att umgänget har förblindat även henne. Och det hon skriver får mig verkligen att tänka att det är strukturerna som behöver förändras. Hoppas de hittar tillräckligt många starka och kloka människor som vågar och dessutom kan hitta styrka i varandra att driva förändring framåt. Det kommer behöva förändras för att "framtidssäkra" verksamheten. För om förbundets centrala organisationer fortsätter titta bakåt och bara slå vakt om det de har, kommer medlemmarna snart att hitta nya vägar. Och det kommer inte bli billigt för förbundet.
 
Var tvungen att leta upp det, och hjälp! Om hennes syfte var att försvara sina kompisar så har hon lyckats att göra precis tvärtom, förtroendet sjönk just om möjligt ytterligare en liten bit.

Vill man gå in och försvara något är mitt tips att inte gå till personangrepp, folk lyssnar så mycket bättre om man har en saklig ton istället för att försöka trycka ner sina motståndare.
FY fan vad pinsamt att jobba med HR och då lämna en sådan kommentar som hon gjorde på FB.
 
"Så sant som det är sagt, Gunnar. Så ledsamt. De som tar sig an sådana här uppdrag vill göra gott, vill bidra. Det är inte lätt att göra läktarryttare nöjda." :banghead:

Så upprörd jag blir. Ju mer jag tänker på det. Snacka om att hålla män om ryggen och skita i alla offer som har fått sina liv förstörda. Det är människors liv vi snackar om och så sitter såna personer som denna och tycker synd om ledningen.
 
Ja och det var ju inte enbart en kommentar utan hon fortsatte och klampa på och göra fler kommentarer som bara gjorde saken värre. Det verkar som om det är betydligt fler än bara Brömster som behöver avgå.
Jag tror precis som @Shaggy ovan att det inte handlar så himla mycket om just Brömster själv (precis som jag tycker det blir tramsigt när man håller Magdalena, Jimmie, Ulf, Ebba etc ansvariga för allt som sker i deras partier) utan om en kultur i ett mossigt idrottsförbund där man faktiskt inte fattat att med nya tider och informationskanaler gör att folk "vet" mer än de tidigare gjorde.
Ofta mer än förbundet själva "vet".
Jag har däremot mer problem med JU och dess ordförande faktiskt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ulf Brömster har varit Svenska Ridsportförbundets ordförande de senaste åtta åren, och även om det har varit framgångsrika år rent...
Svar
1
· Visningar
444

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp