Bukefalos 28 år!

"Egen" häst en vecka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fr.o.m. imorgon och lite drygt en vecka framåt kommer jag att ha A för mig själv för då ska hästmatte åka bort. Det är bara onsdag och torsdag som en annan person kommer att rida honom för då får jag det tajt med tiden.

Det blir nog skoj. Han går ju bara bättre och bättre. Jag fick ett mejl av hästmatte för en stund sedan och han hade gått alldeles strålande på lektionen i onsdags. I söndags hoppade jag själv med honom, hästmatte assisterade och han kändes väldigt positiv och fin. Vi övade på att få rätt galopp efter hinder. T filmade och efteråt kunde jag konstatera att av de 10 språng som filmades så blev det rätt galopp efter 8 av dem. (Jag räknade ju inte när jag red...)

Det är ju rätt intressant och nyttigt att bli filmad när man rider, även om det mest känns pinsamt. Man får en aha-upplevelse och märker saker som man inte noterar när man sitter där uppe och sedan kan man fokusera på att förbättra sånt som behöver förbättras.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att jag för ett tag sedan upptäckte att jag var på väg i lite fel riktning har jag försökt styra upp och hitta en bättre balans...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp