Bukefalos 28 år!

ej vaccinerad

tipsy

Trådstartare
har en hund på 12 år. och för 2 år sen bodde hon hos min mamma i ett år, det året skulle hunden vaccineras, min mamma sa att hon hade vart till vet för vaccination, men fick nu reda på att hon aldrig var dit. hunden är alltså inte vaccinerad på 5 år. vad hade ni gjort? är det farligt att låta hunden gå ovaccinerad?:confused:
 
Sv: ej vaccinerad

Är bara att åka och vaccinera hunden nu :)

Direkt farligt är det dock inte i dagens samhälle att ha hunden ovaccinerad då majoriteten av hundarna faktiskt är vaccinerade och risken för smitta därför är mkt liten, men den finns ju ändock.
 
Sv: ej vaccinerad

Direkt farligt är det dock inte i dagens samhälle att ha hunden ovaccinerad då majoriteten av hundarna faktiskt är vaccinerade och risken för smitta därför är mkt liten, men den finns ju ändock.

Min hund är inte vaccinerad pga allergi mot vaccinet och veterinären sa samma sak. Jag får helt enkelt undvika ställen där det är högt tryck på hundar eller där det finns kända utbrott av smitta.

Man rekommenderar vaccinering av hundar av en orsak. Vissa smittor är inte alls roliga när hundarna får dem men som sagt så är risken betydligt mindre nu när majoriteten av alla hundar är vaccinerade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 539
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 115
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 698
Senast: alicegard
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp