Bukefalos 28 år!

ekologiskt hö ensilage

lady foxglove

Trådstartare
Är i begrepp att köpa ekologist odlat hö ensilage då det e stor torka på vanligt hö och normalt hö ensilage
När det kommer till ekologiskt odlat hö vet jag inget.
Normalt hö ensilage doftar relativt mycket hur är det med lukten på ekologiskt.
Mannen som har detta säger att det är mellanting mellan hö ensilage och hö, verkar ju bra.
Sen har han även sagt att när du öppnat den lär de kanske helst vara inomhus för att ej bli förstörd , för mig låter det som om torrheten är relativt hög och blir kasst när det står ute som vanligt hö blir.
har ni erfarenheter om detta nack/fördelar
/lady foxglove
 
Sv: ekologiskt hö ensilage

Troligen har det en hög TS halt. Borde inte vara någon större skillnad på eko och konventionellt. Har dock aldrig sett ett ekologiskt odlat hö/ensilage med bra värden, men det är enbart min erfarenhet...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ha småbalshö som räcker i princip hela vintern, men i år har det gått extra mycket, dels pga fler hästar, dels pga av vädret...
Svar
10
· Visningar
3 110
Senast: L8P8
·
Kropp & Själ Jag är rädd för bröstcancer! Såg en bild på hur vanliga deodoranter med aluminium i kan påverka uppkomsten av bröstcancer och bestämde...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 877
Senast: macan
·
Anläggning Ni med mkt erfarenhet av att ta in fälttorkat torrhö kan ni dela med er lite av kunskap om torkning och vändning. Har under många år...
Svar
1
· Visningar
5 267
Senast: Tacitus
·
E
Foder & Strö har förmodligen inplasatat hö, är dock ej helt säker, men om det nu inte skulle vara helt torrt som hö,så antar jag att man inte kan...
Svar
11
· Visningar
2 181
Senast: Equine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp