Bukefalos 28 år!

El förbi grinden

A

ak corall

Hej

Vi ska göra ett par öppningar mellan tomten och hagarna och jag har suttit och funderat lite på hur vi lättast ska få elen förbi grinden utan att behöva gräva ner den och utan att krångla med eltrådar utanför grindarna. Min tanke så här långt:
Binda ihop den övre och nedre tråden på var sida om grinden via grindisolatorer.
Koppla en vanlig elsladd till ena grindisolatoren, spika sladden på grinden och koppla den till haspen.
Haspen lindas in med eltejp på strategiskt vis och häktas fast i en av grindisolatorerna på andra sidan staketet.

Kommer detta fungera?
Mvh
P-O
 
Sv: El förbi grinden

Jag förstår inte hur du menar ? Ska det vara en hage och sen en trägrind, därefter ska hagen fortsätta igen eller...näe...:confused:


En hage hage kan sluta vart som helst, menas, man behöver inte göra typ runda/fyrkantiga hagar så att allt går runt.
 
Sv: El förbi grinden

ta ett elrör och gräv ner mellan stolparna det räcker med ett spadstick djupt och du behöver inte ens gräva utan bara trycka ner spaden och göra en ränna, lägg i platsröret och trampa tillbaka jorden tar väl ett par minuter :laugh:
gp
 
Sv: El förbi grinden

Eller bygg en vacker pergola i trä som går över grindhålet. Häng väggamplar på pergolans sidor och plantera tex pelargoner där!:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan detta finns säkert miljoner trådar om men jag behöver lite "special" hjälp. det är så att i mina hagar skall det gå en nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
4 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp