Bukefalos 28 år!

Elaka skämt

Skorpion76

Trådstartare
Jag har funderat på en sak. Idag när det är 1 april lurar vi varandra och under dymmelonsdagen skriver vi lappar som vi sätter på varandras ryggar med lite skämtsamma meddelanden. Numera kanske vi kriver lite mer skämtsamma sms till varandra. Det här fick mig att tänka på det här med elaka skämt. När det här hände gick jag antingen i femman eller sexan eftersom de två årskurserna minns jag att vi gick i en skolbyggnad där särskolan också hade sina lokaler. Rätt som det var när vi satt inne i vårt klasrum och hade lektion kom en av särskolans lärare in till vårt klasrum och berättade att en flicka i hans klass hade blivit riktigt ledsen efter att hon hade hittat en lapp på sin rygg där det stod "jag är cp". Han ville veta vem av oss som hade skrivit det och sa till oss att vi skulle tänka oss för i fortsättningen. Hur är det på din skola eller ridklubb? Har du varit med om något liknande? Hur mycket pratar ni om det här på din skola eller ridklubb?

Beginner Pethead
 
Jag har funderat på en sak. Idag när det är 1 april lurar vi varandra och under dymmelonsdagen skriver vi lappar som vi sätter på varandras ryggar med lite skämtsamma meddelanden. Numera kanske vi kriver lite mer skämtsamma sms till varandra. Det här fick mig att tänka på det här med elaka skämt. När det här hände gick jag antingen i femman eller sexan eftersom de två årskurserna minns jag att vi gick i en skolbyggnad där särskolan också hade sina lokaler. Rätt som det var när vi satt inne i vårt klasrum och hade lektion kom en av särskolans lärare in till vårt klasrum och berättade att en flicka i hans klass hade blivit riktigt ledsen efter att hon hade hittat en lapp på sin rygg där det stod "jag är cp". Han ville veta vem av oss som hade skrivit det och sa till oss att vi skulle tänka oss för i fortsättningen. Hur är det på din skola eller ridklubb? Har du varit med om något liknande? Hur mycket pratar ni om det här på din skola eller ridklubb?

Beginner Pethead
Dymmelonsdagen?
Tycker det låter som det kan spåra ur dvs någon vill skämta och mottagaren gillar det inte alls. Jag tror man ska vara försiktig med såna lekar. Jag syftar nu på det du skrev med lappar på folks ryggar.
 
Här skämtas det inte något direkt... En bekant skrev att det snöade hos honom, trots att det är 15 plusgrader. Typ sånt. Väldigt harmlöst.

Men oavsett om du är väldigt engagerad i 1 april eller inte så - skämt ska aldrig ske på någon annan bekostnad.

Dymmelonsdagen visste jag inte var en skämtdag?
 
Dymmelonsdagen?
Tycker det låter som det kan spåra ur dvs någon vill skämta och mottagaren gillar det inte alls. Jag tror man ska vara försiktig med såna lekar. Jag syftar nu på det du skrev med lappar på folks ryggar.
Ja, det ska man absolut vara och man bör ha en diskussion om det på skolan eller ridkluben.

Beginner Pethead
 
Här skämtas det inte något direkt... En bekant skrev att det snöade hos honom, trots att det är 15 plusgrader. Typ sånt. Väldigt harmlöst.

Men oavsett om du är väldigt engagerad i 1 april eller inte så - skämt ska aldrig ske på någon annan bekostnad.

Dymmelonsdagen visste jag inte var en skämtdag?
Nej precis! Helt rätt och det minns jag att vi hade många diskussioner om på min skola.

Beginner Pethead
 
Elaka skämt som är ute för att såra med försvaret att det bara var ett skämt är förkastligt.

Jag och min bästis har rätt elak jargong mot varandra och brukar säga att den enes olycka är den andras lycka.
Men då är vi på samma nivå vilket fungerar bra. Folk som inte känner oss undrar nog om vi hatar varandra :p
 
Här skämtas det inte något direkt... En bekant skrev att det snöade hos honom, trots att det är 15 plusgrader. Typ sånt. Väldigt harmlöst.

Men oavsett om du är väldigt engagerad i 1 april eller inte så - skämt ska aldrig ske på någon annan bekostnad.

Dymmelonsdagen visste jag inte var en skämtdag?

Det är nog extremt få som har dymmelonsdagen som skämtdag nu för tiden - själv känner jag bara till fenomenet genom Bullerby-böckerna.
 
Nu går jag ju inte i skolan längre ;) men i min bekantskapskrets har vi högt i tak och kan driva ganska hårt med varandra. Men det är ju ömsesidigt och man ger igen åt bägge hållen ;)

Min kollega hade glömt att ligga ut på Facebook och då skrev jag på messenger till en gemensam vän och bara: "hej du är den enda jag vågar prata med, jag tror att jag fått mask". Därefter följde en lång mer eller mindre vriden diskussion hur detta hade skett efter att hon ätit ur en soptunna på väg hem från krogen".

Detta tyckte jag var hysteriskt roligt (speciellt eftersom mottagaren tog detta helt seriöst och svalde hela storyn) :rofl:

Ja jag medger jag är sjukt omogen och älskar att jävlas med folk :angel:
 
I min välklädd värld är aprilskämt roliga, inte elaka.
Dvs man ska inte kunna bli arg eller ledsen av dem.
Precis och så ska det alltid vara oavsett om det är 1 april, Dymmelonsdag eller bara en helt vanlig dag. Så fungrra det i min påklädda värld i alla fall!

Beginner Pethead
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp