eldorado ox

G

goggelito

någon som vet något om eldorado ox?har ni avkommor efter honom tex bilder ele fackta..:o
 
Sv: eldorado ox

Om det är den gamla Eldorado som Lotta Rudert hade i slutet av 70-talet början av 80-talet har jag en bild där jag rider honom i Täbys Luciatåg. Bilden är tyvärr ganska blek men om du har vägarna förbi Blentarp visar jag den gärna.

Han är den enda arab jag någonsin suttit på men han var FIN! Ville knappt kliva av!:love:
 
Sv: eldorado ox

Hej när Eldorado var åring jobbade jag på stuteriet och hade hand om honom,jag tränade honom för visning vid hand.
:angel:dessutom lärde jag honom att trava bredvid moppen :angel:
Han var en mkt trevlig individ med långa ben.
Han har lämnat ett par riktiga kanoner,snabba araber finns det inte så många av så det var ju unikt.:devil:
Mvh Marie
 
Sv: eldorado ox

Tjaba MaLus!

Är du SÅ gammal att du kommer ihåg honom som bebis?

Gott Nytt till dig och dina feta hästar från mig och mina slanka. Sune vägde bara 540 sist!
 
Sv: eldorado ox

:confused:Har SUNE äntligen fått lite kött på sin gravt avmagrade kropp,är det julskinkan lr vad.
Som vanligt är mina hästar oerhört smärta om just magarna jag tvingar dom att:bump::bump:
GOTT NYTT ÅR på Er alla som plockar bajs hela nyår för det är den leken jag har idag:cool:
 
Sv: eldorado ox

Detta går att läsa om Eldorado i hingstkatalogen från-82.
Skm,strmbl, mkh 156cm B-prem född -74 hos Grevinnan Lewenhaupt
e. Espartero u. Nebulosa
Vinstrikaste fullblodsarab 79-80 11 segrar
Banrekordhållare över distans från 1400-2400 m på olika underlag.
Betäckta Fa-ston -80 2
81-3
Övriga raser
80-2st
81-3st
mvh El
 
Sv: eldorado ox

Hej! Jag har haft tre ston e. Eldorado, har tyvärr bara ett kvar.
Hon heter Procordia och är mörkfux med bläs och tre halvstrumpor f. -91 u. Pochodnia ue. Bajdak.
Det mina Eldorado döttrar haft gemensamt är ett mycket bra psyke, smarta och atletiska.
Eldorado är helt klart den bästa prestationsnedärvaren när det gäller araber i Sverige.
Bilder på mina ston finns på min hemsida.
Ingela
 
Sv: eldorado ox

Jag hade två avkommor efter honom för 15 år sen - korsade med ponny mammor. blev mkt trevliga ridhästar. vad jag vet har han lämnat avkommor med mycket bra ridbarhet - utmärkt temperament, psyke och framför allt modell.
 
Sv: eldorado ox

Och nu till någonting helt annat !
.... Jag har sett att Ostermanskan är på denna tråd.

Har Sune, Hästen utan Revben, nu blivit så rund och god, att han inte länger kan trycka sig ur boxerne ? :angel: :rofl:

Ledsen, jag kunne inte låta bli.
 
Senast ändrad:
Sv: eldorado ox

Och nu till någonting helt annat !
.... Jag har sett att Ostermanskan är på denna tråd.

Har Sune, Hästen utan Revben, nu blivit så rund och god, att han inte länger kan trycka sig ur boxerne ? :angel: :rofl:

Ledsen, jag kunne inte låta bli.

Tyvärr har du nog ganska rätt!!!! Och det här hör nog snarare hemma på hästplågartråden. Stackars utmärglade fullblodshästar.:eek:
 
Sv: eldorado ox

Jag hade två avkommor efter honom för 15 år sen - korsade med ponny mammor. blev mkt trevliga ridhästar. vad jag vet har han lämnat avkommor med mycket bra ridbarhet - utmärkt temperament, psyke och framför allt modell.

Han var nog ganska populär ett tag, tror jag. Det enda jag förknippar med honom är att en grannfamilj var där med sitt sto tror jag det var och hingsthållaren hade sagt att han kände mej :cool: och jag grubblade länge över hur vi kände varannn:rofl::rofl::rofl: Kom aldrig på det:o
 
Sv: eldorado ox

:devil:Nu är det så att jag undrar om du var med på den tiden vi red på dinosaurier?Jag var för ung för att ha ngn verksamhet då,men jag red in några tyrranus rex,det är faktiskt inte så stor skillnad :rofl:
För övrigt äter mina söta hästar lite mat nu:angel:väldigt ovanligt för dom.Dom äter mest och sedan bajsar dom ungefär dubbelt så mkt,vet inte hur det går till men det måste vara ngt kemiskt.Om man ändå hade haft någon trevlig GRANNE som kunde plocka lite bajs hade det ju varit bra.:idea:
Nej nu har jag ätit min banan i sadelkammaren och lekt med datorn så det är bara ut och släppa ut dom så dom kan äta lite mer mat som jag lagt ut till dom för annars kan dom ju inte bajsa så mkt se´n
:eek:
 
Sv: eldorado ox

Sötaste Marie !
Tänk, om din granne var trevlig överhuvudtaget.... :angel:
Dessutom kan han inte både vare trevlig OCH plocka bajs. Karlslok är pr. definition inte multi-task'are.

m.v.h.: Din granne
 
Sv: eldorado ox

Rider eldorados barnbarn:) e. El Colorado u. Implora Patie

Hon heter Implora Natascha
hon är jätte fin att rida och har gett 5 fina föl och har ett sjätte på väg:bump:
17581530.jpg
 
Sv: eldorado ox

Rider eldorados barnbarn:) e. El Colorado u. Implora Patie

Hon heter Implora Natascha
hon är jätte fin att rida och har gett 5 fina föl och har ett sjätte på väg:bump:
17581530.jpg

gud vilken liten fining nu är jag kär:love:
kan du berätta något mer om henne typ hantering osv??:D
 
Sv: eldorado ox

Hon är nog den snällaste hästen jag har träffat och hon älskar när man kliar henne på svansroten:angel:
Även fast hon är 14år nu så känns det ibland som att man rider en unghäst, hon är lite vimsig och inte riden så mkt innan hon kom till oss:rofl:
Hon är fått två föl hos oss; Naranji Gilfi-04 och Garzon Gilfi-06, båda e. Garizim:D Fölet som hon har i magen är och efter honom, det kommer i maj:love:

Här är hon 2004, med 15timmar gamla Naranji:angel:
17700477.jpg


Något mer du vill veta?:d
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 461
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 671
Avel Ni som använt er av de har det stämt? Använder finally foal o tycker det stämt bra tidigare, men hur snabbt kan de slå över om den är...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp