Bukefalos 28 år!

Crossline

Trådstartare
Någon som har en elgrill och kan berätta lite om hur det funkar? Blir det ungefär som när man grillar med vanlig grill? För- och nackdelar? Prisklass?
 
Jag har en billig som jag använder en gång om året på jobbet 😅 den är löjligt effektiv och det går sjukt fort att få maten klar.
 
Vi har en rejäl elgrill från weber, det blir väldigt gott😊
Enda minuset är att den är lite bökigare att göra rent (och det ryker en del om man slarvar med rengöring).
 
Mina föräldrar har använt elgrill i många år, de är supernöjda. Jag har ingen aning om vad den kostar dock. Jag har inte märkt någon direkt skillnad när jag blivit bjudna på deras grillade mat. Men man kan ju inte hålla på och laborera med alspån och sekundärvärme etc på samma vis som kolgrillsnördarna. 🙃
 
Har en liten elgrill från Weber. Är jättenöjd! Går fort, blir god smak och det går att byta ut delar när det blir slitet. Vi köpte begagnad för 500kr på Blocket för 3 år sedan, nu behöver vi byta själva ”värmeslingan”. Känns värt att byta istället för att köpa ny.
Grillar oftast bara grönsaker och grillost men har gjort en hel laxsida en gång och den blev superbra!
 
Låter ju väldigt lovande!
Någon som har tips på en vettig i budgetklassen, eller en dyrare modell att hålla utkik efter begagnat?
 
Låter ju väldigt lovande!
Någon som har tips på en vettig i budgetklassen, eller en dyrare modell att hålla utkik efter begagnat?
Jag tror det är denna vi har:
83BE4CC2-C058-4B6D-ABC3-A375D3307217.png
 
Vi hade en weber-elgrill när vi bodde i lägenhet. Om man bara lät den stå på med locket på i ca 30 min innan man började grilla så blev den tillräckligt varm för att ge en grillad smak (inklusive rökutveckling). Jag är tom lite skeptisk till att kolgrillen vi har nu egentligen är bättre för våra behov.
 
Nackdelen är väl att man då inte får den goda typiska "grillade" smaken man få med kol som jag personligen tycker är hela vitsen med att grilla! Men där är det kanske olika vad man föredrar?
Skulle precis skriva det! Elgrillar och gasolgrillar i all ära, men för mig förtar just detta mycket av grejen tyvärr. Jag upplever också att det kan vara svårt att komma upp i samma temperatur som med en kolgrill, men det kan mycket väl bero på handhavandefel och/eller brist på erfarenhet.
 
Nackdelen är väl att man då inte får den goda typiska "grillade" smaken man få med kol som jag personligen tycker är hela vitsen med att grilla! Men där är det kanske olika vad man föredrar?

Skulle precis skriva det! Elgrillar och gasolgrillar i all ära, men för mig förtar just detta mycket av grejen tyvärr. Jag upplever också att det kan vara svårt att komma upp i samma temperatur som med en kolgrill, men det kan mycket väl bero på handhavandefel och/eller brist på erfarenhet.
Jag tycker faktiskt inte att det är någon större skillnad. Gissar att det beror på vad man har för elgrill och säkert också smaksättning. Är väldigt enkelt att tillsätta lite ”rökighet” i sin marinad om man tycker det saknas, men jag tycker vår elgrill gör ett fint jobb som det är😊
Temperaturen är ställbar på vår, det går definitivt att få tillräckligt varmt.
 

Liknande trådar

Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
420
Senast: MissFideli
·
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
707
Fordon Jag och min man funderar lite på om vi ska köpa en mopedbil som komplement till våran bil (minibuss så ingen man gärna kör i stan med)...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: Fetaost
·
Fordon Vi kikar lite på husvagnar. Som förstagångsköpare så har vi många funderingar. Vi söker i prisklass som gör att vi hamnar på vagnar...
2
Svar
31
· Visningar
1 789
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp