Bukefalos 28 år!

Elitloppet – en gång om året!

Och Stoletheshow tackade nej, igen. Synd, för jag gillar den hästen. Och han verkar ju vara i bättre form i år än förra året?
Gillar honom skarpt. Verkar bli bättre och bättre med åren men älskar att tränaren sätter hästen och hans välmående i första rummet. Han var sliten efter förra årets Elitlopp och jag tycker det är helt rätt att följa den plan man haft hela tiden❤️

Är däremot otroligt förvånad och besviken över att Hail Mary inte fick en av de sista platserna. Som han såg ut igår så tror jag han blivit livsfarlig nästa helg.
 
Gillar honom skarpt. Verkar bli bättre och bättre med åren men älskar att tränaren sätter hästen och hans välmående i första rummet. Han var sliten efter förra årets Elitlopp och jag tycker det är helt rätt att följa den plan man haft hela tiden❤️

Är däremot otroligt förvånad och besviken över att Hail Mary inte fick en av de sista platserna. Som han såg ut igår så tror jag han blivit livsfarlig nästa helg.
Kan de ligga nått i att Daniel redan har 2 med? Tyckte han vore värd en plats ja med
 
Kan de ligga nått i att Daniel redan har 2 med? Tyckte han vore värd en plats ja med
Ja det ligger säkert något i det men tycker det är fel att ”fylla ut” med andra bara för att vi i Sverige har en väldigt duktig tränare.
Men jag har lite för dålig koll på Denver Gio för att säga att han är utfyllnad och förra årets Sprintermästare är väl inte så mycket att säga om men för mig är, som han såg ut igår, Hail Mary fullständigt given före både dessa.
Tror dessutom att loppet han fick igår hade gjort honom riktigt vass nästa helg. Den hästen har inte upplevt ”sitta fast med rubbet sparat”, mig veterligen någonsin i sin karriär.
 
Japp, söndagen är jag och lillgrabben på publikplats.
Mysigt. Med tanke på väskföebudet avstår jag. Blir att titta hemma.

Förr om åren har jag varit på plats tidigt i kön för att det är så härlig stämning och för att jag vill se ponnyloppen. Men det är lite dyrt med entren för att sen gå hem och se resten på tvn.

Jag har behov att gå på toa ganska ofta och halvtimmeslånga köer gör ju att man missar mycket.

Jag önskar att Hohneck får vinna igen.
Ska bli spännande att se!
 
Mysigt. Med tanke på väskföebudet avstår jag. Blir att titta hemma.

Förr om åren har jag varit på plats tidigt i kön för att det är så härlig stämning och för att jag vill se ponnyloppen. Men det är lite dyrt med entren för att sen gå hem och se resten på tvn.

Jag har behov att gå på toa ganska ofta och halvtimmeslånga köer gör ju att man missar mycket.

Jag önskar att Hohneck får vinna igen.
Ska bli spännande att se!
Jag önskar nästan det blir Hohneck igen också, enbart för att få se Gabriele Gelormini fira segern på Elitloppsfesten igen. Rockstar🙌😍
Säga vad man vill men Italienare vet hur man firar en vinst!
Full show dansandes på bordet!
 
Jag önskar nästan det blir Hohneck igen också, enbart för att få se Gabriele Gelormini fira segern på Elitloppsfesten igen. Rockstar🙌😍
Säga vad man vill men Italienare vet hur man firar en vinst!
Full show dansandes på bordet!
Tydligen har alkoholtillståndet på stället det firas på har dragits in med omedelbar verkan.
 
Det blev en stund idag;) 9-15 sen var jag kokt och toakön för lång.

Tänker på alla Harpershästar och tycker inte att dom ska behöva springa igen idag
 

Bifogade filer

  • IMG_4246.jpeg
    IMG_4246.jpeg
    227,4 KB · Visningar: 28
Det blev en stund idag;) 9-15 sen var jag kokt och toakön för lång.

Tänker på alla Harpershästar och tycker inte att dom ska behöva springa igen idag
De hade ju kommit ganska långt när det blåstes av.
Svår avvägning, väldigt beroende på hur hästen återhämtar sig.

Synd att det var Bolt som kom lös, nerv nock i den hästen sen innan liksom....
 
Känns som att det kan vara fördel för hästarna i andra försöket? Första försöket ser ju spontant tuffare ut på pappret och misstänker att det kan bli mer körning? Speciellt med tanke på Idao de Tillards spår. Andra försöker ser ju lite mer ut som att favoriterna inte behöver maxa för att ta sig till final (såklart ingen garanti, det är ju inte dåliga hästar och man vet ju aldrig hur det körs) och därmed kan ha lite fördel i finalen sen?
 

Liknande trådar

Trav I och med att 'Folkets Häst' – Night Brodde – blivit sista hästen in i det sexton hästar stora fältet och spåren är lottade så känner...
Svar
17
· Visningar
1 878
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp