Bukefalos 28 år!

EM i dressyr 2023

Varför nämner de att Total Hope ridits av en svensk ryttare men inte att han varit svensk avel under flera år:(

Tittar ikapp det jag missade nu men måste pausa och debriefa ibland. Trots att jag vet att det inte är mycket att förvänta så blir jag ändå helt :arghh:.

Över 300 registrerade SWB-avkommor att utveckla - förutom Total Hopes egna intressanta härstamning - och det enda som sägs är alla dessa floskler och helt meningslösa kommentarer som "nej nej oouch ni såg vad det sjönk vad tråkigt" "femton byten i varje, koefficient 2" "samla till piruetten" "sista linjen upp nu" Ja, OCH?! Exakt allt detta är ju kommentarer som varje genomsnittlig hobbyryttare skulle kunna komma med utan att kalla sig "expertkommentator".

Och sedan upprepas detta med "femton byten i varje" och "samla till piruetten" även för nästa och nästa och nästa ryttare så ingen hinner glömma att det är just femton byten och att man behöver samla galoppen inför piruetterna. Känner att jag blir mer och mer förlåtande mot A-M för att jag retar mig så mycket på GB. :rage:
 
Tittar ikapp det jag missade nu men måste pausa och debriefa ibland. Trots att jag vet att det inte är mycket att förvänta så blir jag ändå helt :arghh:.

Över 300 registrerade SWB-avkommor att utveckla - förutom Total Hopes egna intressanta härstamning - och det enda som sägs är alla dessa floskler och helt meningslösa kommentarer som "nej nej oouch ni såg vad det sjönk vad tråkigt" "femton byten i varje, koefficient 2" "samla till piruetten" "sista linjen upp nu" Ja, OCH?! Exakt allt detta är ju kommentarer som varje genomsnittlig hobbyryttare skulle kunna komma med utan att kalla sig "expertkommentator".
Fruktansvärt tycker jag orkar inte lyssna på hennes dravel, kan hon inte sluta o oja sig när nåt går snett, eller "ta i nu då" , eller bara säga ja piaffen var ju på stället när den var på stället för energin tog nära slut o hästen inte kom fram och det fanns massa missar o nåt kunde nämnas.
 
Tittar ikapp det jag missade nu men måste pausa och debriefa ibland. Trots att jag vet att det inte är mycket att förvänta så blir jag ändå helt :arghh:.

Över 300 registrerade SWB-avkommor att utveckla - förutom Total Hopes egna intressanta härstamning - och det enda som sägs är alla dessa floskler och helt meningslösa kommentarer som "nej nej oouch ni såg vad det sjönk vad tråkigt" "femton byten i varje, koefficient 2" "samla till piruetten" "sista linjen upp nu" Ja, OCH?! Exakt allt detta är ju kommentarer som varje genomsnittlig hobbyryttare skulle kunna komma med utan att kalla sig "expertkommentator".

Och sedan upprepas detta med "femton byten i varje" och "samla till piruetten" även för nästa och nästa och nästa ryttare så ingen hinner glömma att det är just femton byten och att man behöver samla galoppen inför piruetterna. Känner att jag blir mer och mer förlåtande mot A-M för att jag retar mig så mycket på GB. :rage:
Har inte orkat titta än kör hon fortfarande med !femton byten i varje, koefficient 2, ett...två...tre...[...]...15, ja de klrade det". Har alltid undrat om hon är stolt över att kunna räkna så långt som till 15.
 
Själva högräknandet till nio respektive femton verkar faktiskt ha minskat, i alla fall just när det gäller bytena? Men för att ändå få leverera lite högräkning så kommer det på piaffstegen ibland i stället. Men verkar vara desto viktigare att upplysa att pass på! för nu kommer den delen av programmet som går ut på femton galoppombyten i varje steg.

Som en mental halvhalt så man inte blir helt överrumplad och chockad som tittare över att den delen av programmet faktiskt återkommer, på exakt samma ställe som för alla ryttare före och som i hundratals tävlingar dessförinnan.
 
Ni som inte gillar Gunilla, skaffa clipmyhorse. Det är värt vartenda krona! Lyssnar dock inte på Cecilia och Sigrid för britterna är helt överlägsna. De har bra koll, ex Total Hopes stam och att Zepter blivit tävlad av både Daniel BA och Patrik. Att det var meningen att Patrik skulle sälja honom men han blev inte såld så därför började Nanna rida honom.
 
Ni som inte gillar Gunilla, skaffa clipmyhorse. Det är värt vartenda krona! Lyssnar dock inte på Cecilia och Sigrid för britterna är helt överlägsna. De har bra koll, ex Total Hopes stam och att Zepter blivit tävlad av både Daniel BA och Patrik. Att det var meningen att Patrik skulle sälja honom men han blev inte såld så därför började Nanna rida honom.

Låter lovande, får nog önska mig ett år clipmyhorse i julklapp av mig själv. :)
 
Nåt som också är bra med britterna på clipmyhorse är att de kommenterar ritten på riktigt! Smådetaljer, ”där kom den lite bakom lod, det kostar”, ”han skulle kunnat lätta lite på sätet där och släppt fram i piaffen”, det är liksom allt man kan önska i kommentatorväg, så härligt nördigt.
 
Funderar på om det är clipmyhorse som ligger uppe på youtube fast de kallar det FEI? Kunde se både Hester och Dujurdin dagen efter igår med bra brittiska kommentatorer, en av dem är mannen som 'alltid' kommenterar på tävlingar (och som mest håller reda på poäng och liknande) och den andra kommenterar just med detaljer och förklarar pedagogiskt vad som är bra och dåligt och poängen reflekterar det. Inte ett enda oj! eller räkning av byten eller steg. Förhoppningsvis ligger ryttarna från igår uppe idag.
 
Funderar på om det är clipmyhorse som ligger uppe på youtube fast de kallar det FEI? Kunde se både Hester och Dujurdin dagen efter igår med bra brittiska kommentatorer, en av dem är mannen som 'alltid' kommenterar på tävlingar (och som mest håller reda på poäng och liknande) och den andra kommenterar just med detaljer och förklarar pedagogiskt vad som är bra och dåligt och poängen reflekterar det. Inte ett enda oj! eller räkning av byten eller steg. Förhoppningsvis ligger ryttarna från igår uppe idag.
FEI tv hör till clipmyhorse ja, så det är samma
 
Jag började titta men fick ge upp. Orkar inte med Gunilla. Jag gör så att jag tittar på de mest intressanta ekipagen med ljudet avstängt.
 
Vilken fantastisk häst Habibi är. Såg bara sista halvan men det såg väldigt trevligt ut.
 
Sanches del Barco borde skaffa en större häst, ser oerhört märkligt ut när han måste doppa tårna rejält alternativt dra tillbaka skänkeln till flanken för att nå att inverka.
 
Fin form på Jolene, men om Gunilla säger smacksugen vid en piaff till går något sönder inom mig😫

Zonik Hit är son till Zonik som Edward Gal red tidigare. Zonik är i sin tur till Zack som ju varit med i så många mästerskap. Ska vi slå vad att de inte säger något om det?
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 927
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
Dressyr Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
42 602
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter EM i dressyr inleds under tisdagen i tyska Hagen och den svenska förbundskapten ser fram emot mästerskapsstarten med sitt lag. – Vi...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp