EM i dressyr 2023

Jag Àr lite pessimist och tror inte pÄ medalj. Kanske en fjÀrde- eller femteplats för laget. Men jag gillar att det Àr lite nya namn som fÄr ta plats i laget.

Har noll koll pÄ vilka hÀstar de andra lÀnderna har i sina lag, sÄ jag fÄr kanske Äterkomma med vad jag tror/tÀnker efter första dagen. Om jag orkar titta. KÀnner mig inte jÀttepepp med kommentatorerna, men kanske om jag stÀnger av ljudet...
 
Jag sÀger som ovanstÄende, en bra dag kanske fyra eller femma för laget, och jag tror inte pÄ nÄgra individuella medaljer heller. Men kanske tvÄ st topp 10, och det Àr ju inte dÄligt heller.
 
Dante Weltino fick trava upp tvÄ gÄnger pÄ vetchecken. Hoppas verkligen att han bara var vild och att han inte Àr knackig..

SÄ hÀr sÀnder svt:
Screenshot_20230905_124513_Samsung Internet.jpg


Är glad att jag skaffat Clipmyhorse sĂ„ jag kan se hela första dagen och det ska bli intressant att lyssna pĂ„ Sigrid och Cecilia BergĂ„kra!
 
Jag sĂ„g Patrik och Touchdown i kĂŒren pĂ„ Falsterbo i somras. Underbar ritt! Jag blev vĂ€ldigt förtjust i Touchdown dĂ„! Speciellt hur cool han verkade vara pĂ„ prisutdelning och sĂ„nt. Stod lugnt och myste med sin skötare medan andra hĂ€star stissade runt :heart

Jag tĂ€nkte se kĂŒren iaf!
 
Tycker du att clipmyhorse Àr vÀrt pengarna? Har funderat pÄ att skaffa det.
Skaffade det för att se UVM och det var vÀldigt bra sÀndningar. Finns massor av masterclasses att se och hur mycket tÀvlingar som helst. SÄ skulle nog sÀga att det Àr vÀrt pengarna!
 
Jag sĂ„g att det pĂ„ Tidningen Ridsport stod att det var giganternas kamp mellan Glamourdale och Dalera. Även om han tycker att Glamourdale ser hundra gĂ„nger mer harmonisk ut Ă€n Everdale sĂ„ tycker jag inte det Ă€r lika bra som Dalera. Ska bli spĂ€nnande att se om domarna tycker samma som hobbyryttaren i Sverige 😆
 
Skaffat Clipmyhorse nu, EM fÄr göra mig sÀllskap i pluggandet. Tycker kommentatorerna inte riktigt kÀnns helt igÄng Ànnu men det kommer nog nÀr de blir varma i klÀderna. LÄter lite brusigt i mikrofonerna för mig
 
Jag mitt nöt sa upp min gratismÄnad hÀromdagen och trodde att jag ÀndÄ skulle fÄ hela mÄnaden men sÄ var det inte. SÄ kan inte se dressyren idag :(
 
HÀnder inget konstigt blir det Storbritannien, Tyskland och Danmark som tar medaljerna. I vilken ordning kan bli spÀnnande, tror nÀstan det kan bli tredje resultatet som kan avgöra hur det fördelas eftersom alla tre har starka förstanamn. Men hoppas det hÀnder nÄgot spÀnnande, nÄgon som utvecklats massor vore kul att se!

Sedan tycker jag (eller hoppas) att Sverige ska kunna slĂ„ Holland. Portugal har jag dĂ„lig koll pĂ„, de har inte riktigt nĂ„gon pĂ„ Kittels nivĂ„ (och Therese har ju varit bra bedömd i Ă„r med, hoppas hon kan fĂ„ lite mer betalt för vad de Ă€r bra pĂ„ detta EM ✊ men piafferna Ă€r nog fortsatt för svaga för att konkurrera med de bĂ€sta)
 
Jag kollar med engelsk kommentator, Natasha Baker har sÄn behaglig röst och kommenterar sÄnt man faktiskt vill veta!
 
Gav BerÄkrorna en chans men ljudet var förskrÀckligt dÄligt och de lÀt sÄ himla osÀkra. SÄ britter ftw.

Fantastiskt fint rider av Mathias Rath. Underbar kontakt genom hela programmet. KĂ€nns som ett riktigt framtidsekipage!
 
LĂ€ste att Johanna var missnöjd och att det brustit i kontakten. SĂ„g det mycket sĂ€mre ut Ă€n ”det brukar” eller var besvikelsen mer av ”hade hoppats pĂ„ en toppritt men fick bara en vanlig ritt för vĂ„r nivĂ„â€?

Utan att ha sett ritten tycker jag uttagningen var alldeles riktig, vi har inte nÄgot bÀttre femte ekipage att presentera och Marina/Tinne/vilka som nu finns i utmanartruppen skulle knappast ha presterat sÀrskilt mycket bÀttre. Tror jag. Vad tycker ni?
 
LĂ€ste att Johanna var missnöjd och att det brustit i kontakten. SĂ„g det mycket sĂ€mre ut Ă€n ”det brukar” eller var besvikelsen mer av ”hade hoppats pĂ„ en toppritt men fick bara en vanlig ritt för vĂ„r nivĂ„â€?

Utan att ha sett ritten tycker jag uttagningen var alldeles riktig, vi har inte nÄgot bÀttre femte ekipage att presentera och Marina/Tinne/vilka som nu finns i utmanartruppen skulle knappast ha presterat sÀrskilt mycket bÀttre. Tror jag. Vad tycker ni?
Ja det var mycket sÀmre tyvÀrr. Det brann fullstÀndigt i bytena i varje, taktmissar i piaff och passage, dÄlig böjning i skolorna och tappade bakdelen i travslutorna. FörstÄr att hon Àr besviken.
 

Liknande trÄdar

Dressyr OS-trĂ„d inför det mest spĂ€nnande mĂ€sterskapet nĂ„nsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram motđŸ€©. För Sverige Ă€r det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 001
  • Artikel
HÀstnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen pÄ Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: Gunnar
·
Dressyr Snart Àr det VM och lagen Àr presenterade! För Sverige rider: Patrik Kittel/Touchdown Juliette Ramel/Buriel Therese Nilshagen/Dante...
38 39 40
Svar
793
· Visningar
41 974
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
HĂ€stnyheter EM i dressyr inleds under tisdagen i tyska Hagen och den svenska förbundskapten ser fram emot mĂ€sterskapsstarten med sitt lag. – Vi...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda nĂ„gon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp