Bukefalos 28 år!

Emmaljunga, Brio eller Crescent?

feel

Trådstartare
Jag är tidigt ute, men är lite hysteriskt lagd av mig så gillar att ta reda på saker och ting ;)

Kollar lite på vagnar, de jag har fastnat för är Emmaljunga City Cross, Brio Kombi och Crescent Classic. Dels för att de tar hyfsat lite plats ihopfällda (litet bagage) och för att de är snygga och mer "vanliga" barnvagnar vilket jag gillar.

Är mest sugen på Emmaljungan, men som jag förstod det så går den inte att få med lufthjul? Alla här uppe (lappland) rekommenderar lufthjul då de är mest lättkörda i snö. Eller har ni andra erfarenheter? Men den är minst och väger minst.
 
Sv: Emmaljunga, Brio eller Crescent?

Jag tycker inte att det spelar någon roll om man har punkteringsfria eller luftpumpade hjul och jag bor på ett ställe med mycket snö.
Dock har ju jag edgen som har lufthjul, men det beror mest på att jag ville ha en stor vagn.

Om jag var du så skulle jag ha tagit emmaljungan.
Brio-vagnarna är helt enkelt för fula och crescent är bara sånt där lågbudgetkrafs som går sönder ;)
 
Sv: Emmaljunga, Brio eller Crescent?

Jag säger tvärt emot Nisse, det spelar stor roll om man går i mycket snömodd, har lång vinter och promenerar mycket. Jag föredrar helt klart lufthjul.
 
Sv: Emmaljunga, Brio eller Crescent?

*kl*

Har googlat runt lite och de flesta verkar föredra lufthjul i snö och snömodd, så det får det bli. Här är det trots allt snö i ca 5-6 månader...

Någon som vet om det är möjligt att sätta lufthjul på Emmaljungan? Ska självklart in i någon affär och kika också, men gillar att vara lite påläst.

Brion ser ju helt vanlig och neutral ut? Tycker inte att den är särskilt ful? Crescenten har vunnit pris och den ligger ju i samma prisklass som EL och Brio? Nisse vad grundar du lågbudget som går sönder på, egen erfarenhet?
 
Sv: Emmaljunga, Brio eller Crescent?

*kl*

Har googlat runt lite och de flesta verkar föredra lufthjul i snö och snömodd, så det får det bli. Här är det trots allt snö i ca 5-6 månader...

Någon som vet om det är möjligt att sätta lufthjul på Emmaljungan? Ska självklart in i någon affär och kika också, men gillar att vara lite påläst.

Brion ser ju helt vanlig och neutral ut? Tycker inte att den är särskilt ful? Crescenten har vunnit pris och den ligger ju i samma prisklass som EL och Brio? Nisse vad grundar du lågbudget som går sönder på, egen erfarenhet?

Crescenten är ju ganska mycket billigare i pris än emmaljunga och brio.
När jag var i vagnköpartankar (ett år sedan ca) så var den hälften så dyr som en emmaljunga.
Har två kompisar som är väldigt missnöjda med sina crescentar då de snabbt blivit rangliga och t.o.m gått sönder efter bara en kort tids användande och jag har hört att fler varit missnöjda med den.
Men den duger ju säkert som andravagn eller typ dagisvagn som liten bara ska sova i :)
 
Sv: Emmaljunga, Brio eller Crescent?

Jag rekommenderar varmt City Crossen! Och ja, den går att få med lufthjul - själv valde jag dock punkteringsfria däck. Hade en billigare variant de första två månaderna, men ångrade mig sedan. Dels p.g.a. att jag går mycket och den första vagnen saknade god dämpning och var mindre praktisk. Emmaljungan fungerar lika gott för mig i staden, på bussen, landet - u name it.

Vilket märke man köper utav dem du uppgav, handlar förmodligen främst vilken form du vill ha. Jag stod och valde mellan Brio och Emmaljunga - Cresenten fick mig aldrig på fall. City Crossen valde jag - dels för att den var rymligare för bebisen (långt barn!) och att det kändes rejälare.
 
Sv: Emmaljunga, Brio eller Crescent?

crescent har en lite lustig filosofi på hjulfronten.

Comfort är en lant-vagn med massiva hjul.

Classic är en stadvagn med lufthjul.

Hjulen går inte skifta, inte samma fästen.

Vi var inne på crescent classic och EL edge. Valet föll på den senare för storeken, och för att att crescenten var superskranglig redan i butiken :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vill gärna ha lite synpunkter på den vagnen. Har mest hört negativt om den, tyvärr. * Hur tippkänslig verkar den vara? * Hur mkt kan...
Svar
3
· Visningar
2 400
Senast: Diana
·
L
Gravid - 1år Jag och sambon är ute i god tid (bf först i mitten av aug-10) och bara kikar runt lite allmänt på vad som finns i barnvagnsväg. Vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 123
Senast: Luden
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
4 910
Senast: Bollen
·
G
Gravid - 1år Åhh, blev så besviken idag! Hade nästan bestämt mig för en Teutonia Mistral, går att köpa från Tyskland för finfina priser... Tog...
Svar
14
· Visningar
5 018
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp