Bukefalos 28 år!

Liten vagn till litet bagage??

G

Gabriel

Åhh, blev så besviken idag!
Hade nästan bestämt mig för en Teutonia Mistral, går att köpa från Tyskland för finfina priser...
Tog dock med sambon för att kika på Crescent classicen först, som är vårt andrahands alternativ. Han gillade den, men den gick ju inte ner i bagaget!! :mad: Eller det gick tillslut, efter att vi tagit bort alla hjulen!!

Teutonian, som jag helst vill ha, är tydligen större ihopfälld, så den går garanterat inte ner!!

Vi har en Toyota avensis, hyfsat stort bagage, men så jäkla dumt utformat! Hur har ni med små bilar gjort?
Hur jobbigt är det att ta av hjulen varje gång? Tycker det verkar tidskrävande, bökigt och smutsigt även om hjulen lossnade lätt...

Har tänkt mig en fyrhjuling (lika stora hjul), för den verkar mest stabil i "terräng", men får väl tänka om...
Det tråkiga med trehjulingar är att ungen nästan alltid verkar vara tvungen att sitta vänd från en... Kan tänka mig att man gärna vill ha dom mot sig så länge som möjligt...
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Våran Teutonia Mistral går in i en golf halv-kombi, Saab 9-5 sedan, Volvo v40, Honda Accord sedan.... så att den inte går i en Avensis, då måste Avensis va sjukt dumt formade :rofl:
Har aldrig tagit bort hjulen däremot vippat på handtaget (i Golfen).
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Babyproffsen har en trehjuling som man kan ha sittdelen vänd emot sig, hur den är i övrigt kan jag inte svara på :)
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Jag köpte nyligen en ny vagn Teutonia Spirit S3 som du kan ha barnet vänt emot dig. Det är en trehjuling. Kolla deras hemsida. Jag tar av sittdelen (jättelätt) när jag fäller ihop dem för att lättare få in den i bilen.
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Teutonia Rocky är bättre för där tar du bort sittdelen och vagnen blir helt platt. Sittdelen får då plats bredvid.
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Vi har en Bugaboo Chameleon som går in i vår Peugeot 106.
Mycket mycket bra vagn förutom att den är liten.

Den är fyrhjulig och har små hjul fram som går att byta mot stora hjul så den blir som vilkan stabil fyrhjuling som helst.
Du behöver heller inte ha barnet från dig utan kan ha det emot dig så länge du vill.

Jag har BARA gott att säga om vagnen. Enda nackdelen är att den är dyr men å andra sidan bra andrahandsvärde på den och det finns flera att köpa begagnat om man vill.

Man behöver inte ta av hjulen för fälla ihop den och få plats med den i vår bil.

Den är liten och lätt, man kan ha den som barnstol man kan ha den som babysitter. Man kan vända handtaget i ett kick. Man lyfter loss liggdelen och bär med sig superenkelt. Jag kan prata i timmar om alla fördelar med vår vagn.

Här är en bild. Finns i hur många färgkombinationer som helst.
766774717_ac9a55e060.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Var det bredden eller längden som gjorde att den inte fick plats i bilen?
Då är det lättare att komma med förslag :p
Säljer nämligen Crescent classic så vet måtten på den och vad som ev kan finnas som liknar den men som är mindre.

Är du ute efter en sittvagn eller en med liggdel till?
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Jag hade oxå i det närmaste bestämt mig för en teutonia mistral, men tyckte att de var lite klumpiga. Så idag har jag kollat runt på nätet och definitivt bestämt mig ör en carena free. Liten lätt och snygg, dessutom var den bäst i test i konsumentverkets senaste test. :)
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

*kl*

Kan ju iaf tipsa om den vagnen som jag kommer att köpa den dagen jag får ett barn:

Mutsy 4rider! En lättkörd, lättviktare med skinnhandtag, enkel att fälla ihop etc. :love: Men måtten är rätt lika med Crescent classic, så kanske inte för ts ändå? (104 x 63 x 30 cm så lite längre men inte lika hög )

ZM17969.jpg


1022200812191392652556_L2.jpg
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Vi får till och med ned vår Emmaljunga i bagaget på vår pyttelilla Fiat. Vi ställer bara vagnen på högkant. (Dock utan hårdlift eftersom han sitter numer)
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Var det bredden eller längden som gjorde att den inte fick plats i bilen?
Då är det lättare att komma med förslag :p
Säljer nämligen Crescent classic så vet måtten på den och vad som ev kan finnas som liknar den men som är mindre.

Är du ute efter en sittvagn eller en med liggdel till?

Hej!
Det var nog höjden som ställde till det... Bagaget sluttar liksom längst bak närmast baksätet och bli lägre, så då var Crescenten för hög...
Dessutom verkade själva öppningen på bagaget, alltså bagageluckan vara så liten att man fick lägga in vagnen (utan hjul då) på längden, och sen vända den i bagaget så den låg "på bredden"...
Skitbil! Och jag som tvingat min sambo att sälja sin Peugeot 206 för att dra ner på utgifterna lite nu när vi får tillökning... Känns som man lika gärna kunnat behålla hans bil... :mad:
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Jag hade oxå i det närmaste bestämt mig för en teutonia mistral, men tyckte att de var lite klumpiga. Så idag har jag kollat runt på nätet och definitivt bestämt mig ör en carena free. Liten lätt och snygg, dessutom var den bäst i test i konsumentverkets senaste test. :)

Hej!
Googlade Carena free och håller med dig om att den verkar ok! Synd att dom inte har mer bilder på sin hemsida, skulle vilja se den med mjukliften samt ihopfälld...
Min sambo har dock fått för sig att han inte vill ha nått annat än lufthjul. Hur är det med punktering på dom egentligen? Cyklar ganska mkt och har ALDRIG fått punka..?
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Klart man kan få punka på lufthjul, likväl som du kan få punka på en cyckel.
Så oftast handlar det väl om ren otur.
Kolla bara så att du har bra med luft (och punmpa inte för mkt heller så de smäller!). Innerslangen går ju att laga, eller köpa en ny, om det nu skulle bli punka.

Fördelen med lufthjul vs plasthjul är väl annars att det inte blir lika stumt. Är ju bra om man är mkt ute i terrängen.
 
Sv: Liten vagn till litet bagage??

Gillade ni Crescent så finns ju annars Crescent compact, som är ngt smidigare än classicen.
Dock inget vändbart handtag som det är på carena.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp