Bukefalos 28 år!

En fin flikka har lämnat oss idag :(

G

getrichdietryin

I lördags kväll började mina föräldrars ena misse må dåligt, kräktes vitt skum & gick och gömde sig. Hela natten höll hon på med jämna mellanrum.

Igår åkte jag & pappa till "by veterinären" med Busan , då vi trodde hon hade förstoppning. Men enligt honom, som lyssnade på hjärta, lungor & kände på magen så var allt Okej. Och hos honom blev katten "pigg" ( läs stressad), så han kunde inte se att hon var speciellt sjuk sa han. Han gav henne 4 st 60 ml sprutor med vätska i ryggen , innan det fick hon lugnande & hon dåsade till på en gång. Sen tog det ett tag för henne att vakna efter " väcknings dosen", fick "ruska" på henne & hon var sen groggy. Inget konstigt med det. Hon fick också en dos b-vitamin.

Hemma igen blev hon lika dålig under kvällen & fortsatte kräkas.

Imorse åkte mamma in med katten akut till kliniken, och där lyssnade 2 veterinärer på hennes hjärta som ej gick rytmiskt alls. Nu var katten helt slut.. Avlivning beslutades & katten dog "pang bom".

Busan var en norsk skogkatt / huskatt, i färgen "brun tabby" med stor yvig ekorr svans & krage. Hon blev 2 år :cry:
 
Sv: En fin flikka har lämnat oss idag :(

ja det känns förj**ligt rent ut sagt. Detta var inte väntat alls.. Visst, hon hade kunnat fått åka in till djursjukhus med massa tester & dropp, men det kändes mer "ego" för människan är för katten. Var nog bäst såhär även om det är mkt ledsamt :(
 
Sv: En fin flikka har lämnat oss idag :(

Man får väl försöka tänka att dom har det bra där dom är nu...känner inga krämpor nu!
 
Sv: En fin flikka har lämnat oss idag :(

Ja så är det juh. De hann inte ha henne mer än nästan 1 år, köpte henne ur ett dödsbo för 100 kr. En mkt trivsam misse som inbjöd till lek, satt med mamma & tittade på tv & den andra "skogisen" ( som nu är änkling) satt med pappa. Varje dag skulle hon ner i källaren för att gå en runda.

Kom man åt hennes svans fick man en blick & speciellt om man var smutsig, herrejösses vad hon tvättade sin yviga svans!
 
Sv: En fin flikka har lämnat oss idag :(

är alltid sorgligt när någon man älskar försvinner.
är hemskt ledsen för eran skull.
Fick ni reda på vad det var för fel på henne?
 
Sv: En fin flikka har lämnat oss idag :(

Beklagar sorgen. :(
Undrar också vad veterinären trodde det var. Läskigt. :crazy:
 
Sv: En fin flikka har lämnat oss idag :(

Svarar er båda-

Hjärtfel. Vad det berodde på vet man inte riktigt, iom att mamma inte vill ha henne på utredning då hon redan var så dålig. Prognosen var juh ganska dålig redan på smådjursklinik & vem vet hur länge hon skulle pallat med prover osv på ett djursjukhus?

Veterinären pratade om kalciumbrist ( fel foder ).

Nu ligger hon mellan 2 syren buskar med 2 tagetes & 1 ljung planterad ovanpå.
Kompiskatten tittade lite på Busan i kartongen men gick sen, sen gått & jamat och verkat allmänt förvirrad över vart Busan tatt vägen.
Hunden var den som var mest bekymrad; luktade på henne länge, vaktade kartongen mm. Förstod inte varför vi lag jord på hennes kompis.. Pupillena var alldeles uppspärrade på hunden & huvudet for hit & dit på sniskan.
 

Liknande trådar

Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 383
Katthälsa Jag behöver skriva av mig känner jag. Har under några dagars tid haft en gnagande oroskänsla över att flytta och inte kunna ta med mina...
Svar
8
· Visningar
1 332
Senast: fiao
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 382
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 774
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp