En fråga om nytt forum.

C

CarolaLind

Finns det möjlighet att få ett forum för "Terapi"

innefattande terapiridning, träning för människa, häst etc?

Jag tror att underlaget är stort och att många önskar det.

-Carola.
 
Sv: En fråga om nytt forum.

Utan att förstå exakt vad du menar känns det ganska smalt faktiskt.

Däremot har jag funderingar på ett forum inriktat på människans träning och hälsa. Det fokuseras ju ganska mycket på hästarna annars. Kanske ett sådant forum även skall kunna inbegripa annat runt hästeriet som i första hand rör hästmänniskan.
Jag har ingen bra rubrik till ett sådant forum ännu och är inte säker på om det blir något tips och idéer runt detta välkomnas.

Märk väl att det skall mycket till för att jag skapar nya forum, risken att användare sprids ut på för många forum och att det händer väldigt lite i dem vilket gör att de dör ut är annars stor.
 
Sv: En fråga om nytt forum.

Du menar precis det jag menar!

Kanske bara klumpigt formulerat av mig.

Humanterapi
Hästterapi

Av vad jag har märkt så tror jag att detta skulle bli välbesökta forum då det verkligen ligger i tiden!

Förstår också att det är extra mkt arbete och än engång får jag väl framhålla hur glada vi är för att du engagerar dig som du gör.

:bow:

Egentligen tycker jag namn med ordet "friskvård" skulle passa bättre men då lär det väl bli för långt?

HumanFriskvård


Tja,,,det finns säkert någon annan med bättre förslag.

:D

Hälsa
Ryttarhälsa
Friskvård/Hälsa

Etc..
 
Sv: En fråga om nytt forum.

Iden om en ny tråd fick iaf mig att skriva in mig då det finns ett behov av att ventilera friskvård som inte kan sägas tillhöra barocken. Själv har jag gått igenom en trafikolycka för fem år sedan (150 km/h in i ett träd) frontalkrock (körde absolut inte själv utan var en sk "ofrivillig passagerare"). :confused:
Tillbaks till tråden.. vi är ganska många som har skavanker och behöver ventilera tex hur man rider på bästa sätt utan att överföra skavanker till våra vänner hästarna. Även underhåll av en sådan häst? Tänkvärt om rörelser osv. Det finns hur mycket underlag som helst...
 
Sv: En fråga om nytt forum.

Jag tänker mig ett forum som inte har med hästens tränig att göra utan ryttarns träning utan häst och hur man som ryttare på annat sätt kan förbättra sin hälsa.

Ridningen anser jag normalt kunna diskuteras under respektive gren eller under forumet Ridning, Handikapp-forumet borde väl även kunna vara en plats att diskutera detta.

Ordet terapi kommer med väldigt stor säkerhet inte hamna i rubriken för något forum, ger mig helt fel vibbar i alla fall. Tar till mig Carolas övriga förslag, men hoppas på fler.
 
Sv: En fråga om nytt forum.

*knappen*


Men skulle man ha ett forum med namn i stil med
"Kropp & själ"
"Hälsa"


...det är ju breda ämnen, där skulle väl även terapi innefattas?
Kanske inte Hästterapi men väl Humanterapi :)
 
Sv: En fråga om nytt forum.

Gunnar skrev:
Märk väl att det skall mycket till för att jag skapar nya forum, risken att användare sprids ut på för många forum och att det händer väldigt lite i dem vilket gör att de dör ut är annars stor.

Det där kan jag skriva under på, ibland kan man känna att senior blev lite andefattigt efter att "barn" tillkom, men samtidigt tjänar det säkert sitt syfte för de som har eller ska ha små barn, men det tog lite udden ur vissa bra diskussioner. Man får inte så många åsikter av bukisar UTAN barn där...
 
Sv: En fråga om nytt forum.

Håller med, vi skulle verkligen behöva ett sådant forum, inte bara på buke.
Human och djurterapi, vill notera att det inte bara är genom hästar man kan jobba terapeutiskt.
Jag jobbar ju,utöver häst, även med grisar, och kaniner, även numer getter, i mitt arbete med traumatiskt utsatta barn.

Carola, det fins ju många bra begrepp på engelska, men det låter så "tamt" när man översätter.

Jag räcker upp handen och sällar mig till skaran.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 992
Senast: Cambrie
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
718
Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
11 014
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp