Bukefalos 28 år!

En fråga om otrohet

Jag hade sagt till killen att jag tänkte skicka över sms-konversationen till flickvännen och sen skickat den.

Det var det jag tänkte först. Jag hade som sagt uppskattat det som flickvän, att någon tog sig tiden att berätta att jag är förd bakom ljuset. Men det är ju också som många skriver här, att man kanske inte vill veta. Jag tänker att tänk om detta är killens första snedsteg i deras relation, att de kanske bråkat och att han inte ens hade träffat mig i veckan utan ställt in. Kommit på hur dumt det var. Så kanske jag förstör hela deras relation. Eller så är han ett ärkesvin och är otrogen jämt och där sitter hon och kanske känner som jag, att det är nåt man vill veta. Hur som så kommer jag ju aldrig kunna veta om varken vad hon vill eller hur deras relation ser ut.
 
Nej, jag hade inte berättat. Kanske hade jag tänkt annorlunda om det var någon jag kände. Jag hade berättat om hon hade frågat mig.
 
Har du någon relation till flickvännen eller är du helt okänd för henne? Jag tänker att om du är någon typ av vän med henne så kan det ju bli annorlunda jämfört med om ni inte alls känner varandra.
Själv hade jag uppskattat om någon berättat för mig, även om det var en okänd, men redan nu märks det ju i tråden att alla inte tänker likadant ;)

Hon är okänd för mig. Jag vet bara vem hon är eftersom jag och killen är FB vänner och jag sett henne på bilder där många år.

Jag håller med dig. Jag vill veta vilken typ av relation jag är i och ser gärna att sanningen kommer fram på annan väg om den inte gör det via partnern. Men som sagt, ingen aning om vad hon vill.
 
Tills man kanske får reda på det och det gör mer ont att man blivit bedragen i 10 år än 5.
Ja, här är ett problem om man faktiskt känner båda parter. Jag har varit i den situationen där jag visste om mannens affär och valde att inget säga till kvinnan. När hon fick reda på att mannen varit otrogen sa hon att det värsta var att alla visste, men ingen berättat för henne. Att hon kände sig så lite värd eftersom hon uppenbarligen inte var värd att berätta för. Hon tog det väldigt dåligt att vi alla visste, men att hon var den siste som fick veta.

Fast just då visste vi ju inte om hon ville veta eller inte. Man vill ju inte vara någon skvallerbytta och sedan få skit från det från den bedragne eftersom den inte ville veta.
 
Det var det jag tänkte först. Jag hade som sagt uppskattat det som flickvän, att någon tog sig tiden att berätta att jag är förd bakom ljuset. Men det är ju också som många skriver här, att man kanske inte vill veta. Jag tänker att tänk om detta är killens första snedsteg i deras relation, att de kanske bråkat och att han inte ens hade träffat mig i veckan utan ställt in. Kommit på hur dumt det var. Så kanske jag förstör hela deras relation. Eller så är han ett ärkesvin och är otrogen jämt och där sitter hon och kanske känner som jag, att det är nåt man vill veta. Hur som så kommer jag ju aldrig kunna veta om varken vad hon vill eller hur deras relation ser ut.

Jag tänker att om hon vill blunda för att hennes kille letar sex på annat håll så kommer hon säkert själv till slutsatsen att "han tänkte ALDRIG ha sex med @Singoalla egentligen, han var bara lite förvirrad/ledsen/whatever just då och detta kommer ALDRIG hända igen" eller något. Ingen skada skedd.
Om hon däremot aldrig skulle acceptera sånt grisigt beteende så vill hon säkert veta och dumpa puckot.
 
Ja, här är ett problem om man faktiskt känner båda parter. Jag har varit i den situationen där jag visste om mannens affär och valde att inget säga till kvinnan. När hon fick reda på att mannen varit otrogen sa hon att det värsta var att alla visste, men ingen berättat för henne. Att hon kände sig så lite värd eftersom hon uppenbarligen inte var värd att berätta för. Hon tog det väldigt dåligt att vi alla visste, men att hon var den siste som fick veta.

Fast just då visste vi ju inte om hon ville veta eller inte. Man vill ju inte vara någon skvallerbytta och sedan få skit från det från den bedragne eftersom den inte ville veta.

Jag fattar precis. Jag hade ABSOLUT berättat om jag känt båda parter. Men det är väl för att jag utgår från mig själv där, att jag velat veta. Ibland måste man bara chansa och göra det man tror är rätt. Du chansade att det rätta var att inte berätta. Men det finns ju ingen garanti på att man lyckas ta rätt beslut.
 
Jag fattar precis. Jag hade ABSOLUT berättat om jag känt båda parter. Men det är väl för att jag utgår från mig själv där, att jag velat veta. Ibland måste man bara chansa och göra det man tror är rätt. Du chansade att det rätta var att inte berätta. Men det finns ju ingen garanti på att man lyckas ta rätt beslut.
Men rätt beslut kan ju vara Nej, jag ska inte berätta för jag vill inte lägga mig i andras relationer på det sättet.
 
Jag tänker att om hon vill blunda för att hennes kille letar sex på annat håll så kommer hon säkert själv till slutsatsen att "han tänkte ALDRIG ha sex med @Singoalla egentligen, han var bara lite förvirrad/ledsen/whatever just då och detta kommer ALDRIG hända igen" eller något. Ingen skada skedd.
Om hon däremot aldrig skulle acceptera sånt grisigt beteende så vill hon säkert veta och dumpa puckot.

Precis, och det kan jag ju aldrig veta O_o
 
Jag tänker att om hon vill blunda för att hennes kille letar sex på annat håll så kommer hon säkert själv till slutsatsen att "han tänkte ALDRIG ha sex med @Singoalla egentligen, han var bara lite förvirrad/ledsen/whatever just då och detta kommer ALDRIG hända igen" eller något. Ingen skada skedd.
Om hon däremot aldrig skulle acceptera sånt grisigt beteende så vill hon säkert veta och dumpa puckot.
Vilket av följande är din största drivkraft...?
1. Avsky mot puckon som har grisigt beteende
2. En altruistisk önskan att på längre sikt göra livet bättre för en okänd människa
 
Nummer 2, givetvis. Killen skiter jag fullständigt i. Som jag skrev tidigare, jag önskar att någon skulle ha gjort så för mig.
Hur vet du att det blir resultatet? För många är otrohet något väldigt jobbigt. I det här fallet är det inte en genomförd otrohet, kanske hade han aldrig fullföljt det av respekt för sin partner. Kanske hade han inte ens kommit till träffen. Men kanske skulle det här ställa till det ordentligt i relationen och orsaka lidande hos en eller båda. Vilket ansvar tar du för det? Eller är du bara en leverantör av "sanningen", don´t shoot the messenger, som det brukar heta?
 
Inte i det jag svarade på. Där lät det som att "rätt beslut" var det du tyckte verkade rätt för dem. Jag menar att det rätta beslutet kan utgå från mig, från hur jag vill vara.

Yes, fattade det nu i efterhand. Och ja, så kan det absolut vara.

Det som känns rätt för min del i det här läget, utifrån hur jag vill vara, är att fokusera på vad jag tror blir bäst för den bedragne. Och då är vi ju tillbaka på dilemmat som jag och @Ramona diskuterade, att man inte kan veta.
 
Hur vet du att det blir resultatet? För många är otrohet något väldigt jobbigt. I det här fallet är det inte en genomförd otrohet, kanske hade han aldrig fullföljt det av respekt för sin partner. Kanske hade han inte ens kommit till träffen. Men kanske skulle det här ställa till det ordentligt i relationen och orsaka lidande hos en eller båda. Vilket ansvar tar du för det? Eller är du bara en leverantör av "sanningen", don´t shoot the messenger, som det brukar heta?

Precis, och allt det där har jag redan lyft i tråden och funderar kring. Jag har inget klart svar på det i dagsläget utan funderar vidare.
 
Jag har en sån efter mig då och då. En gammal fling som slutade vara en fling för att han träffade en annan tjej, som numera också är en fru och de har ett gemensamt barn. Han hör av sig ibland, säger inte rakt ut att det är sex han vill ha, men det är relativt klart att det är just det han menar.

Jag skulle inte ta i honom med tång ens. Han kommer efter sex jäkla år och vill återuppta tråden från förr, näver bäver. Däremot är det han som i så fall hade varit otrogen, hans problem, hans relation. Jag är singel, och har inga betänkligheter om vem jag ligger med, jag sviker ingen genom att ligga med någon annan. Sen skulle jag inte ligga med någon som är tillsammans med någon jag känner och tycker om, men en för mig okänd fru/flickvän är inte mitt problem. Och inte mitt ansvar att tala om det heller.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 230
Senast: Anders
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 924
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Vad föredrar ni att dricka för alkoholfritt på fest? Jag ska köpa med mig alkoholfritt för egen del till en fest på lördag och funderade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 307
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 961
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp