Bukefalos 28 år!

En fundering...?

C

Cronis

När en användare blir bannad, alltså avstängd.
Vad är det som blir avstängt?

Användarnamnet?
Ip-numret?

Hur länge kan man vara avstängd?

/Cronis-som ser bannade medlemmar vara akriva med andra namn... :smirk:
 
Sv: En fundering...?

Namnet. Blockar man IP-numret så finns risken att många oskyldiga blir drabbade om användaren t.ex. sitter i en datasal på en skola eller bara delar nätverk med någon/några.
 
Sv: En fundering...?

jo det är ju sant.
Taskigt att sabba för andra lixom...
 
Sv: En fundering...?

följdfråga: varför kan man skriva inlägg som gäst utan att ha ett användarnamn?? När jag inte är online men vill trycka svara av bara farten så får jag bara nekat tillträde...
 
Sv: En fundering...?

abuse och hjälp gruppen tog väl en restresa långt bort.
 
Sv: En fundering...?

en "god gammal kamrat" ifrån hund nyligen var avstängd en vecka tydligen, men är nu tebax igen....
 
Sv: En fundering...?

Cronis skrev:
Hur länge kan man vara avstängd?

Så länge som Gunnar tycker att man ska vara avstängd. I vissa fall stänger han av folk kort tid, i andra fall längre. Det beror på vad som orsakat avstängningen.
 
Sv: En fundering...?

mandalaki skrev:
Så länge som Gunnar tycker att man ska vara avstängd. I vissa fall stänger han av folk kort tid, i andra fall längre. Det beror på vad som orsakat avstängningen.

Tack för svaret

:banana:
 
Sv: En fundering...?

Och hur ska man göra för att verkligen skämma ut sig, räcker det med att hota aktuell moderator eller måste man leta rätt på dom och hälla en hink vatten över dom?


*en som aldrig frågat detta förr* :o
 
Sv: En fundering...?

Kan säga så här, en del behöver inte skämma ut sig alls för att bli avstängda medans andra knappt kan skriva ett inlägg för att bli bannade...


:smirk:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 659
Senast: Buongusto
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 807
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 583
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp