Bukefalos 28 år!

En helt fantastisk kväll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var en helt fantastisk kväll för min del. Det var nämligen både terminens och hela 2017 sista finsittning, på en mycket fin restaurang inne i stan. :love:
För engångskull hade jag faktiskt lyckats hitta en klänning jag kände mig vacker i, och komplimangerna haglade under hela kvällen. Har nog aldrig känt mig så fin i hela mitt liv - snacka om självförtroendeboost! :love:
Kvällen fortsatte i samma härliga anda. Det blev 3-rätters middag helt i min smak. Dessutom var servitörerna ytterst professionella och handlade mycket smidigt kring mina allergier, stort + 1 på det! Till middagen hörde ett härligt "program" med bl.a. utdelning av div. priser och utmärkelse. Några ur mitt närmaste gäng blev prisade - riktigt härligt, det var verkligen så välförtjänt! :up:
När middagen var slut var det dags för dans. Först traditionsenlig vals, därefter mer "modern" dito.
Oh well, dressyrryttare som jag är, borde jag ha någon form av taktkänsla i dans också. Det har jag inte. :grin:
Trodde jag (i all välmening!) skulle slippa att behöva krossa tår, men nepp - blev uppbjuden av en kille ur mitt närmaste gäng. :love: Var faktiskt helt fantastiskt att dansa vals med honom, även om jag var allt annat än bra på det.
Efter det så testade jag verkligen mina vingar på dansgolvet och dansade inte bara med "mitt gäng" utan med de flesta på festen. Det var faktiskt riktigt roligt och kändes överlag riktigt bra. Blev också något av ett "kramkalas" där jag under kvällens gång bl.a. kramade de flesta killarna på festen. Kramade också Honom några gånger, vilket såklart kändes lite extra bra. Snacka om varm, härlig känsla i kroppen efter det. :love: Kanske ska börja samla på kramar? :p
Nej, men överlag en helt fantastisk kväll där jag verkligen fick må riktigt bra under några timmar! Det här kommer jag att kunna leva på länge! :love:

Bland de mindre roliga sakerna hör bl.a. att jag blev både ditskjutsad och hemkörd - fast jag egentligen inte hade bett om skjuts. :meh: Men så länge som jag ändå fick gå på festen ska jag väl inte klaga allt för högljutt, jag kunde ju faktiskt ha blivit förbjuden från det, eller ännu värre fått några konsekvenser sedan jag åkte till faddergruppsreuinonen förrförra helgen utan mammas tillåtelse, och dessutom drog på F. Gasquen förra onsdagen utan riktig hel tillåtelse....
Därtill råkade "min chaufför" se när jag fick en hejdå kram, vilket kanske inte var "sådär väldigt populärt", och något jag fått höra om otaliga gånger idag...................:arghh:

Aja, huvudsaken att kvällen var helt magiskt fantastiskt. Det är de minnena som ska få leva kvar och brinna starkast! :heart
 

@Dressyrtjejen_97
Jag tycker att det är otroligt sorgligt att du fortfarande är så inlåst mentalt. Så oförmögen att ta till dig fakta, både från andra människor och från t.ex. CSN:s hemsida eller undersökningar om bostadsmarknaden.
Våga tänka utanför din box och du kommer att upptäcka en helt ny värld. Kunskap är alltid makt.

Och du, bara gå. Ingen av dina föräldrar kan tvinga dig att få skjuts hit eller dit. Ta din väska och gå till tunnelbanan/busshållplatsen och lös dina uppgifter. Prova och se vad som händer.

De där sysslorna i hemmet som du teoretiskt kan utföra: varför bara i teorin? Vet du inte var dammsugaren står eller vad är problemet?

Varje gång jag läser sådana här inlägg från dig så blir jag både bekymrad, frustrerad och förbaskad. Blir du också det eller är du nöjd med tillvaron och vill bara gnälla lite, sådär som en 14-åring skulle göra?
 
Alltså jag vet att det finns mycket hyresrätter i byhåla, sedan hur många år det tar att få en, eller vad de kostar, det vet jag inte :p
Jag menade att jag visste att det rent fysiskt fanns många lägenheter, inte villkoren kring de (inte haft anledning, än, att sätta mig in i det.)
Jo det har du!
Jag hoppas för guds skull att du står i bostsdskö i alla fall?!
 
@Dressyrtjejen_97
Jag tycker att det är otroligt sorgligt att du fortfarande är så inlåst mentalt. Så oförmögen att ta till dig fakta, både från andra människor och från t.ex. CSN:s hemsida eller undersökningar om bostadsmarknaden.
Våga tänka utanför din box och du kommer att upptäcka en helt ny värld. Kunskap är alltid makt.

Och du, bara gå. Ingen av dina föräldrar kan tvinga dig att få skjuts hit eller dit. Ta din väska och gå till tunnelbanan/busshållplatsen och lös dina uppgifter. Prova och se vad som händer.

De där sysslorna i hemmet som du teoretiskt kan utföra: varför bara i teorin? Vet du inte var dammsugaren står eller vad är problemet?

Varje gång jag läser sådana här inlägg från dig så blir jag både bekymrad, frustrerad och förbaskad. Blir du också det eller är du nöjd med tillvaron och vill bara gnälla lite, sådär som en 14-åring skulle göra?

Tack för ett konstruktivt inlägg! :up:

Jo, det skulle väl vara ett alternativ - frågan är vad mina föräldrar tycker om att bli konstant "överkörda" bara....

Nej, men typ dammsuga och bädda skulle jag väl kunna göra, men t.ex. packa diskmaskin och ta upp disk vet jag att mamma vill göra "på sitt alldeles egna speciella sätt", och det har hon mer eller mindre t.om. portförbjudit pappa från att göra. :banghead: Men absolut, vissa sysslor skulle jag absolut kunna göra. :up:

Jag förstår dig och blir också det. Sen är ju som sagt Buke något av mitt "andnings-gnäll-hål" också, det kan jag ju inte helt neka till. Men jag förstår absolut vad du menar, och jag vill absolut ha förändring, även om andra i huset inte verkar vilja ha det.
 
@Dressyrtjejen_97 : Kort att göra-lista innan jul: 1. ställ dig i bostadskö 2. skriv in dig på körskola. Två lätta saker att göra, små steg som inte innebär någon drastisk förändring här och nu - men som är stora steg mot självständighet framöver. Skulle det funka?

Det känns absolut som "lagom stora" förändringar här och nu - men som ändå skulle göra stor skillnad på sikt! :up:
För som sagt "bara köra över föräldrarna" med tanke på dem hållhakar de ändå har på mig, är inte sådär vidare lyckat har jag märkt.
 
Det känns absolut som "lagom stora" förändringar här och nu - men som ändå skulle göra stor skillnad på sikt! :up:
För som sagt "bara köra över föräldrarna" med tanke på dem hållhakar de ändå har på mig, är inte sådär vidare lyckat har jag märkt.
Vad menar du med sista meningen? Att du kör över dina föräldrar om du börjar övningsköra och ställer dig i bostadskö :confused:?
 
Rent allmänt. Kör över deras vilja allt för burdust.

Det handlar inte om att köra över varken dem eller dig. Det handlar om en ömsesidig respekt. De för dig, att du behöver komma ut i livet. Du för dem, att du bor i deras hus och vissa regler kan vara lämpliga (inga övernattningsgäster kan t ex kännas rimligt i min värld).

Men handen på hjärtat, har du tänkt försaka dina möjligheter till ett eget liv, egen familj och bara ägna ditt liv åt att vara dem till lags?
 
Det handlar inte om att köra över varken dem eller dig. Det handlar om en ömsesidig respekt. De för dig, att du behöver komma ut i livet. Du för dem, att du bor i deras hus och vissa regler kan vara lämpliga (inga övernattningsgäster kan t ex kännas rimligt i min värld).

Men handen på hjärtat, har du tänkt försaka dina möjligheter till ett eget liv, egen familj och bara ägna ditt liv åt att vara dem till lags?

Du har så rätt! :up:

Nej, min högsta önskan är att kunna "mötas halvvägs". Att jag är dem någorlunda till lags, men samtidigt kunna göra det jag vill. Det verkar dock svårt...
 
Du har så rätt! :up:

Nej, min högsta önskan är att kunna "mötas halvvägs". Att jag är dem någorlunda till lags, men samtidigt kunna göra det jag vill. Det verkar dock svårt...
Jag frågar igen. Vad är det värsta som kan hända om du gör dessa saker? Börjar bryta dig fri och bli vuxen?

Och om vi vänder på frågan. Vad händer om du INTE gör det?
 
Men återigen: du kan lösa det här om du vill. Dina föräldrar behöver inte ens få veta att du går på körskola. Så skyll inte på dem - erkänn istället att det är himla bekvämt att de kör dig överallt och att du är rätt nöjd med det. För det är så det verkar i alla fall.
Jag sa inget om när jag skrev proven, jag kom bara hem med körkortet ;) mina föräldrar ville inte heller övningsköra speciellt mycket, dessutom hade vi bara en automat tror jag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 316
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok I min stuga finns två gamla kakelugnar. Och oj vad jag känner mig privilegierad! Jag har aldrig bott tillsammans med nån kakelugn...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp