Bukefalos 28 år!

En helt fantastisk kväll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var en helt fantastisk kväll för min del. Det var nämligen både terminens och hela 2017 sista finsittning, på en mycket fin restaurang inne i stan. :love:
För engångskull hade jag faktiskt lyckats hitta en klänning jag kände mig vacker i, och komplimangerna haglade under hela kvällen. Har nog aldrig känt mig så fin i hela mitt liv - snacka om självförtroendeboost! :love:
Kvällen fortsatte i samma härliga anda. Det blev 3-rätters middag helt i min smak. Dessutom var servitörerna ytterst professionella och handlade mycket smidigt kring mina allergier, stort + 1 på det! Till middagen hörde ett härligt "program" med bl.a. utdelning av div. priser och utmärkelse. Några ur mitt närmaste gäng blev prisade - riktigt härligt, det var verkligen så välförtjänt! :up:
När middagen var slut var det dags för dans. Först traditionsenlig vals, därefter mer "modern" dito.
Oh well, dressyrryttare som jag är, borde jag ha någon form av taktkänsla i dans också. Det har jag inte. :grin:
Trodde jag (i all välmening!) skulle slippa att behöva krossa tår, men nepp - blev uppbjuden av en kille ur mitt närmaste gäng. :love: Var faktiskt helt fantastiskt att dansa vals med honom, även om jag var allt annat än bra på det.
Efter det så testade jag verkligen mina vingar på dansgolvet och dansade inte bara med "mitt gäng" utan med de flesta på festen. Det var faktiskt riktigt roligt och kändes överlag riktigt bra. Blev också något av ett "kramkalas" där jag under kvällens gång bl.a. kramade de flesta killarna på festen. Kramade också Honom några gånger, vilket såklart kändes lite extra bra. Snacka om varm, härlig känsla i kroppen efter det. :love: Kanske ska börja samla på kramar? :p
Nej, men överlag en helt fantastisk kväll där jag verkligen fick må riktigt bra under några timmar! Det här kommer jag att kunna leva på länge! :love:

Bland de mindre roliga sakerna hör bl.a. att jag blev både ditskjutsad och hemkörd - fast jag egentligen inte hade bett om skjuts. :meh: Men så länge som jag ändå fick gå på festen ska jag väl inte klaga allt för högljutt, jag kunde ju faktiskt ha blivit förbjuden från det, eller ännu värre fått några konsekvenser sedan jag åkte till faddergruppsreuinonen förrförra helgen utan mammas tillåtelse, och dessutom drog på F. Gasquen förra onsdagen utan riktig hel tillåtelse....
Därtill råkade "min chaufför" se när jag fick en hejdå kram, vilket kanske inte var "sådär väldigt populärt", och något jag fått höra om otaliga gånger idag...................:arghh:

Aja, huvudsaken att kvällen var helt magiskt fantastiskt. Det är de minnena som ska få leva kvar och brinna starkast! :heart
 

Alltså typ vissa hemmasysslor skulle jag väl teoretiskt kunna ta på mig, absolut. Men om du läser tidigare i tråden blir jag ju tvångsskjutsad - jag ville ju t.ex. inte bli skjutsad till/från banketten, men det var villkoret för att jag skulle få gå.
Det kan inte ställa såna villkor! Du är myndig med all rätt i världen att ta kommunala färdmedel till/från en bankett. Du behöver inte be om lov.
 
Jag bor 2.5 mil/drygt 20 min till TC från Sthlm, då kan väl inte situationen vara lika illa?
2,5 mil från Stockholms city är ingenting!
Det räknas till tätbebyggt område och i dina områden är det mycket attraktivt att bo. Vill du flytta får du lyfta blicken och kolla längre ut. Höra med kompisar osv. Ställa dig i olika hyresrättsköer, inte bara de största.
 
Jag bor 2.5 mil/drygt 20 min till TC från Sthlm, då kan väl inte situationen vara lika illa?

Du hade ju koll på hyressituationen eftersom du uttalade dig? Hur mycket kostar en hyresledig 2:a i närheten? Och vad blir motsvarande kostnad för en bostadsrätt?

Ska du kunna unna dig att ha dina principer måste du ju rimligen veta vad du debatterar om och inte bara hitta på allt efter som.

Tvångsskjutsad. Knappast. Då hade de behövt bruka våld mot dig. Du går med på det genom att acceptera behandlingen.
 
Du hade ju koll på hyressituationen eftersom du uttalade dig? Hur mycket kostar en hyresledig 2:a i närheten? Och vad blir motsvarande kostnad för en bostadsrätt?

Ska du kunna unna dig att ha dina principer måste du ju rimligen veta vad du debatterar om och inte bara hitta på allt efter som.

Tvångsskjutsad. Knappast. Då hade de behövt bruka våld mot dig. Du går med på det genom att acceptera behandlingen.

Alltså jag vet att det finns mycket hyresrätter i byhåla, sedan hur många år det tar att få en, eller vad de kostar, det vet jag inte :p
Jag menade att jag visste att det rent fysiskt fanns många lägenheter, inte villkoren kring de (inte haft anledning, än, att sätta mig in i det.)
 
Du hade ju koll på hyressituationen eftersom du uttalade dig? Hur mycket kostar en hyresledig 2:a i närheten? Och vad blir motsvarande kostnad för en bostadsrätt?

Ska du kunna unna dig att ha dina principer måste du ju rimligen veta vad du debatterar om och inte bara hitta på allt efter som.

Tvångsskjutsad. Knappast. Då hade de behövt bruka våld mot dig. Du går med på det genom att acceptera behandlingen.


6700 flr 50 kvm enligt kommunal hemsida, som mest framhåller att man ska bospara.
 
2,5 mil från Stockholms city är ingenting!
Det räknas till tätbebyggt område och i dina områden är det mycket attraktivt att bo. Vill du flytta får du lyfta blicken och kolla längre ut. Höra med kompisar osv. Ställa dig i olika hyresrättsköer, inte bara de största.

Oj, är "byhåla" attraktivt? :eek:
Eller alltså att det nybyggda området i södra delarna var attraktivt visste jag, men inte typ de "äldre" hyreslägenheterna på andra platser i hålan.
 
Alltså jag vet att det finns mycket hyresrätter i byhåla, sedan hur många år det tar att få en, eller vad de kostar, det vet jag inte :p
Jag menade att jag visste att det rent fysiskt fanns många lägenheter, inte villkoren kring de (inte haft anledning, än, att sätta mig in i det.)

Detta är inte ett elakt uttalande, men du verkar faktiskt helt världsfrånvänd. Det är väl SJÄLVKLART att det så Stockholmsnära är oerhört svårt att få en hyresrätt? I en håla i Skåne är det svårt att få en hyresrätt. Och det kostar rejält att bo i hyresrätt. Vilket gör att man ofta har svårt att klara sig på a-kassa om man har en "normal" hyresrätt och vill äta och kanske ha någon form av liv mellan två jobb.
 
Alltså typ vissa hemmasysslor skulle jag väl teoretiskt kunna ta på mig, absolut. Men om du läser tidigare i tråden blir jag ju tvångsskjutsad - jag ville ju t.ex. inte bli skjutsad till/från banketten, men det var villkoret för att jag skulle få gå.

Dina föräldrar kan inte bestämma över dig. Du är vuxen. Flytta ut.

Sluta bara gapa och bli matad (och då menar jag både informationsmässigt och pengar/mat/husrum).

Du skriver så mycket om att du inte får göra ditt och inte göra datt och att dina föräldrar är konstiga, elaka, inte gillar varann bla bla bla men samtidigt sitter du ju och tar emot allt de ger dig? Det är liksom skevt alltihop. Både från deras och din sida. Känner du ingen längtan alls efter att bli självständig och klara dig själv?

Även om de hotar med att dra tillbaka djur och häst och pengar och fonder eller gud vet vad, flytta ändå. I att bli vuxen ingår att inte stå i beroende av någon annan. De flesta 20-åringar har inte råd med häst om de pluggar på högskola. Det är en lyx. Sälj hästen, flytta hemifrån och ta upp hästeriet när du har råd och tid igen. Så får alla andra vuxna personer göra.

Jaja. Det här inlägget har ju skrivits till dig 1000 gånger.
 
Oj, är "byhåla" attraktivt? :eek:
Eller alltså att det nybyggda området i södra delarna var attraktivt visste jag, men inte typ de "äldre" hyreslägenheterna på andra platser i hålan.

Nä, men det är dyrt med hyresrätter, och många vill ha. Hur ofta blir något ledigt tror du?
Denna var inte heller nybyggd, det är lätt vad det kostar att bo i Stockholmsområdet.
En av mina bästa vänner hade 12 år i kö och skaffade en tvåa i Gubbängen. Nybyggd, 54 kvm 9000 kr/mån. Då var det där CSN-lånet som gjorde en hög lön möjlig riktigt bra.
 
Alltså, jag stod i kö i Umeå i åtta år, och fick inte välja och vraka. I Skellefteå har jag stått 3-4 år och har inte en chans. Nu har jag köpt gård, så jag behöver ingen lägenhet.

Stockholmsförort, hur länge behöver man inte stå i kö där???
 
Äh, ts verkar romantisera sitt liv, en slags Rapunzel-saga där den elaka styvmodern låser in sin prinsessa. Men enda skillnaden är att ts trivs och inte vill ha lösningar, bara medhåll. Jag beundrar er som orkar ge samma råd om och om och om igen.
Håller med. Det känns lite som alla hennes trådar där det ofta överdrivs något enormt och sanningen oftast är en helt annan.
Om man inte visste hur mycket och vad hon postar hade jag varit övertygat om att detta vore ett troll för hur kan man som en svensk 20 åring vara så otroligt oinsatt i saker man diskuterar men ändå svara så tvärsäkert? Och dessutom ska TS tydligen läsa ekonomi på universitet? Man blir mörkrädd.
Jag tror också hon trivs, jag är helt övertygad om att verkligheten är väldigt överdriven och om TS verkligen ville ändra på sin situation så har hon fått en massa tips och är man inte helt dum i huvudet kan man ju även själv kolla upp saker istället för att blint tro på vad någon säger åt en.
 
Oj, är "byhåla" attraktivt? :eek:
Eller alltså att det nybyggda området i södra delarna var attraktivt visste jag, men inte typ de "äldre" hyreslägenheterna på andra platser i hålan.
jag försökte få hyresrätt i rimbo. Inte ens det var enkelt :p här, 50 min till city med tåg är det lika hopplöst.
 
Oj, är "byhåla" attraktivt? :eek:
Eller alltså att det nybyggda området i södra delarna var attraktivt visste jag, men inte typ de "äldre" hyreslägenheterna på andra platser i hålan.
Är det alltså så att du bor i en förort till Stockholm, där du tänkt fortsätta bo. Du vill bo i hyresrätt. Du är 20 år och du har inte ställt dig i bostadskö eller ens kollat upp bostadsmarknaden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 316
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok I min stuga finns två gamla kakelugnar. Och oj vad jag känner mig privilegierad! Jag har aldrig bott tillsammans med nån kakelugn...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: gammalek
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp