Bukefalos 28 år!

"En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Det stämmer verkligen.... Många förstår inte det hårda jobb som ligger bakom alla framgångar... Sena nätter och tidiga morgnar är vardagsmat för oss inom ridsporten...:)
 
Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Håller med dig Agnes* det är många hoppryttare också som tycker att dressyren inte är lika krävande som hoppningen men det är den ju minst sagt om inte jobbigare då det är en bedömnings gren inom ridsporten vilket gör att finslipning av program ridning kan innebära mycket långa dagar i stallet och många timmar i sadeln innan man kanske är nöjd. (egen erfarenhet :angel: )
 
Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Jag håller med honnom dressyr är ingenting för mesar!!!
Det är bara dom riktigt tuffa som blir bra på dressyr !! :)
 
Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

många som ej rider tror att det är så lätt och att det är bara att sita där uppe och "åka" häst men ska man "rida" häst då är det inte så lätt som man tror :cool:
 
Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Nej, många ser ridning som något för mesar,, men så är det verkligen inte, det är en mycket tuffare sport än vad folk ofta tror!!!
 
Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Vad roligt att någon tog upp detta. Min kära pojkvän som spelar Hockey var med mig för första ggr och tittade på tävlingar. Detta var dock hoppning, men hans inställning har alltid varit "jaja" till ridsporten. Men denna dag försvann det.. En tjej brakade rätt in i hindret och skadade sig ganska allvarligt. Jag känner att pojkvännen tittar på mig och säger ooooo, det måste ha gjort ont, jag tar tillbaka allt jag har sagt om min hockey, hockeyn är inget jämnfört med att trilla av så. Jag, glad som en sol lämnade vi tävlingsplatsen några timmar senare.
 
Sv: "En hockeytackling är blaha jämfört med dressyr"

Ja dom skulle bara provat på att sitta upp på en häst å få den att gå som vi ryttare får!! *haha*...får se vad dom säger sen...
Men visst, kan hålla med på att de ser enkelt ut när man tittar på en riktigt duktig dressyr ryttare. Man ser knappt hjälperna å hästen bara går som en klocka. Men som sagt, dom skulle provat på det!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Äntligen fick vi till det på banan" säger Kristian von Krusenstierna om Languedoc. För andra helgen i rad blir de Grand Prix-segrare...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dressyrprofilerna Peter Härnstam och Kristian von Krusenstierna har tillsammans startat eventbolaget som kommer vara med och lyfta...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Landslagsryttaren Kristian von Krusenstierna från Ågesta gård i Farsta ska hjälpa till att förnya dressyren på Sweden International...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Glöm vanlig dressyr och hoppning. WE heter ridsportens nya tävlingsgren som tagit Sundsvall med storm och är här för att stanna. – Får...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp